کنگره جهانی «محمد (ص)» بزرگترین کار فرهنگی بین المللی در خصوص پیامبر اسلام (ص) است

تقوایی گفت: کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» یک نیروی شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر (ص) ایجاد کرده است و بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین المللی در خصوص پیامبر اسلام (ص) به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (یکشنبه 7 آذر) در نشست خبری کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» که در دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این کنگره جهانی، معرفی پیامبر اسلام (ص) بوده است که از 21 اسفند سال گذشته شروع کنگره بود.

دبیرکل نخستین کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» افزود: در این کنگره جهانی با زبان هنر در هفت زبان و در ۲۵ رشته ادبی و هنری، فراخوان شرکت اعلام شد و فرصت ارسال آثار هنری از سراسر جهان فرصت فراهم شد.

وی اضافه کرد: تا 2 آبان امسال از ۴۰ کشور جهان، پنج هزار و ۷۰۰ اثر مرتبط با اهداف کنگره به دبیرخانه ارسال شد که با حضور ۵۵ داور برجسته که از هنرهای مختلف کشور هستند این آثار در حال داوری بوده و نتیجه داوری 10 اسفند امسال اعلام خواهد شد.

تقوایی اعلام کرد: ۲۰ دانشگاه کشور در برگزاری این کنگره جهانی مشارکت کرده اند و این کنگره بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین المللی در خصوص پیامبر اسلام (ص) به شمار می رود که برای اولین بار اجرا می شود.

وی با اشاره به آثار ارسالی به کنگره عنوان کرد: آثار ارسال شده به زبان های فارسی، انگلیسی،عربی، روسی، آلمانی و ترکی هستند و در ۲۵ رشته هنری  شامل عکس، فیلم، خوشنویسی، نقاشی، نمایشنامه و ...  است که به نفرات برتر هر رشته جوایز۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

دبیرکل نخستین کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» افزود: در برگزاری این کنگره نهادهای مختلف را پای کار آورده ایم تا به معرفی شخصیت واقعی پیامبر (ص) و مقابه با جریان هایی که قصد اسلام هراسی دارند، بپردازیم.

تقوایی تصریح کرد: سعی داریم این جایگاه را در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) تثبیت کنیم تا الگوی کشور قرار گیرد و شروع کار کنگره بدین ترتیب بود که ۲۱ اسفند سال گذشته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مورد رونمایی قرار گرفت و در آن محورهای متعدد تمام جنبه های زندگی پیامبر (ص) گنجانده شده است.

وی افزود: کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» یک نیروی شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر (ص) ایجاد کرده است و در هفته وحدت نیز یک برنامه مفصل و میدانی با عنوان «موکب هنر» با حضور یکصد هزار مخاطب و ۲۰۰ هنرمند برگزار کردیم و آئین اختتامیه اولین کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر»، 10 اسفند برگزار خواهد شد.

کد خبر 1121217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha