کاهش ۴۱۸۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۱۸۳ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد رسید.

گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 8 آذر) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 425 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 368 هزار واحدی آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۱۸۳ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۸۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۳۷ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد به رقم ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۲۱ واحدی، عدد ۳۷۴ هزار و ۱۶۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۱۷ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۵۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۱۸۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۸۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۱۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای برکت، فولاد، خگستر، شستا و شپنا به ترتیب با 78، 73، 71، 71 و 69 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو، بركت - گروه دارويي بركت، خزاميا – زامياد، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، فارس، فولاد، کگل، شستا و بورس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی  در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شفن، شتران و وغدیر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبهنوش(بهنوش‌ ایران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شلعاب، خمهر، دلقما و فمراد بود. همچنین نماد معاملاتی دروز(داروسازی‌ روزدارو) با ۴.۸۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خپویش، فجام، لابسا و کالا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۲۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 7 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۲ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۲ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۲۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۰۴ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۹۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹۹ واحدی به رقم ۲۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، وغدیر، شفن، پارسان و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن و شیراز ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وسینا(بانک سینا) با ۴.۹۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پارس، غپاک، لبوتان و چفیبر بود. همچنین نماد معاملاتی کماسه(تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌) با ۴.۸۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونیرو، ختور، کساپا و غدام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۴۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1121227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha