علاقه‌ مندیم از تجربیات ایران در حوزه اقتصاد اسلامی و صنعت گردشگری استفاده کنیم

ماقیش سریک، در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان تأکید کرد: علاقه‌ مندیم از تجربیات ایران در حوزه اقتصاد اسلامی و صنعت توریسم و گردشگری استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي»، علی اکبر طالبی ‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با ماقیش سریک، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه ملی اوراسیا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رؤسای گروه‌های اقتصاد و توریسم و گردشگری نیز حضور داشتند.

 

ماقیش سریک در سخنانی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات اقتصادی به نام «ابوریحان بیرونی» با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران در دانشگاه ملی اوراسیا گفت: دانشکده اقتصاد علاقه بسیاری به همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

وی اظهار کرد: اکنون در چهارچوب راهبرد توسعه دانشکده اقتصاد برای سال‌های 2021-2025، در نظر داریم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، این اتاق را بیشتر تجهیز و فعال کنیم.

 

رئیس دانشکده اقتصاد افزود: با برقراری روابط با مراکز علمی ـ دانشگاهی ایران علاقه داریم از تجربیات ایران در حوزه اقتصاد اسلامی و توریسم و گردشگری استفاده کنیم، زیرا برای همگان روشن است که اقتصاد اسلامی در حال پیشرفت است و نیاز به استفاده از آن در سطح جهانی تأکید می‌شود.

 

وی اضافه کرد: ما بر این امر واقف هستیم که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به عنوان یکی از برجسته ترین نمایندگان اقتصاد اسلامی در جهان شناخته شده است.

 

طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاستان نیز در این دیدار، اذعان کرد: روابط دو کشور با اراده مسئولان ایران و قزاقستان همواره رو به توسعه و پیشرفت بوده و رایزنی فرهنگی آماده ارتقاء همکاری‌ها با دانشکده اقتصاد بوده تا سطح مناسبات به ظرفیت واقعی برسد.

 

وی همچنین، بیان کرد: به منظور فعال سازی ظرفیت همکاری‌های دوجانبه می‌توان در چهارچوب برنامه‌های سی امین سالگرد استقلال قزاقستان، وبینار علمی با موضوع «بررسی روابط ایران و قزاقستان» با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه‌های کشورهای همسایه برگزار کنیم.

 

برگزاری فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دانش افزایی در ایران

 

خانم مایدیرووا آیگل، رئیس گروه اقتصاد و کسب‌ و‌ کار با ابراز علاقه به همکاری با دانشگاه‌های ایران گفت: برقراری روابط با مراکز علمی و دانشگاهی ایران، اعزام اساتید و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دانش افزایی به ایران، دعوت از اساتید ایرانی برای تدریس در رشته‌های اقتصاد و گردشگری، معرفی اساتید و محققین برای شرکت در وبینارها و نشست‌های بین‌المللی از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف است.

 

وی افزود: دانشکده اقتصاد اخیرا پروژه بین‌المللی در حوزه تعهدات دانشمندان و محققین در قبال نتایج کارهای پژوهشی خود راه اندازی کرده و در این زمینه هم می‌توان از طریق جذب محققان ایرانی نیز همکاری داشته باشیم.

 

آیگل اظهار کرد: افزون بر این، دانشکده اقتصاد از طریق عضویت در سازمان‌های بین‌المللی در بخش دانشگاهی، برنامه اعطاء دو مدرک تحصیلی را با مشارکت دانشگاه‌های خارجی اجرا می‌کند که این هم می‌تواند زمینه دیگری برای ارتقاء مناسبات علمی و دانشگاهی دو کشور باشد.

 

در پایان این دیدار مقرر شد؛ وبینار علمی بررسی مناسبات دو کشور در ماه ژانویه سال آینده برگزار و اقدامات مقدماتی برای برگزاری آن با هماهنگی دو طرف صورت گیرد.

کد خبر 1121235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha