اَدای دین مسئولین استان کرمان به مردم نیازمند اراده بالا و صرف وقت است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه چند دین بر گردن مسئولین استان وجود دارد؛ افزود: اَدای این دین ها نیاز به اراده بالا، حرکت جهادی و با تمام وجود وقت گذاشتن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، بعد از ظهر یکشنبه(7 آذر) در شورای اداری استان کرمان در سخنانی با بیان اینکه چند دین بر گردن مسئولین استان وجود دارد؛ افزود: اَدای این دین ها نیاز به اراده بالا، حرکت جهادی و با تمام وجود وقت گذاشتن دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مکتب شهید سلیمانی را اولین دینی دانست که بر گردن مسئولین است.

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه کرمان زادگاه سردار دلها است لذا تا آنجا که توان است، مکتب حاج قاسم سلیمانی را پیاده و عملیاتی کنیم.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: معیشت مردم استان، دین دیگری است که همه حوزه ها باید در بهبود معیشت مردم تلاش و در محیط های اداری با مردم با احترام و تکریم رفتار و آنها را دلگرم کنند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه برای هر یک از مسائل استان باید برنامه ریزی و راهکارهایی داشته باشید؛ مسئولین را به مواردی از جمله تنش آبی، مشکلات کشاورزی مخصوصاً جنوب استان، خشکسالی ها، پیشرفت و توسعه نامتوازن توجه داد و بر لزوم همدلی و وحدت مسئولین استان در جهت رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

 

 

علی زینی وند، استاندار کرمان هم با اشاره به مسائل مبتلابه استان، مدیریت مصرف گاز، آب و تنظیم بازار را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر به فکر مسئله آب نباشیم بسیاری از شهرهای ما خالی از سکنه می شوند و نباید در این زمینه پوپولیستی صحبت کنید لذا همه دستگاه ها سند سازگاری با کم آبی را به طور جدی عملیاتی کنند.

 

 

وی از فرمانداران خواست تا نفت سفید مناطقی که هنوز گاز کشی نشده را تأمین کنند تا مردم به رنج نیفتند   و در ادامه، مسائلی از جمله کنترل و مدیریت بیماری کرونا، قانون جهش تولید مسکن و اشتغال را از اولویت های دولت عنوان کرد.

 

 

استاندار کرمان همچنین در خطاب به فرمانداران تأکید کرد: سهمیه شهرستانی خود را در زمینه مسکن پیگیری کنند تا از برنامه ها عقب نمانند.

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه شهر کرمان را برای برگزاری برنامه های سالگرد شهید سلیمانی باید آماده کرد و در وضعیت آبی نگه داشت تا برای ورود زائران مشکلی نباشد؛ تأکید کرد: از کسانی دعوت شود که مکتب شهید سلیمانی را تبلیغ کنند نه کسانی که دیدگاه های خود را در قالب این مکتب ارائه می دهند.

 

 

زینی وند با افزودن این مطلب که ادارات برای کارکنان خود یک دوره تبیینی مکتب سلیمانی برگزار کنند؛ اظهار کرد: متأسفانه هنوز موفق به راه اندازی زائرسرای بزرگ در کرمان نشدیم.

 

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با ارائه آخرین وضعیت بیماری و واکسیناسیون کرونا در استان گفت: حدود ۶۱ درصد جمعیت کل استان نوبت اول و ۴۸.۲ درصد کل جمعیت استان و حدود ۵۲ درصد جمعیت هدف اتباع بیگانه واکسینه شدند.

 

 

وی جهش جدید ویروس کرونا را نگران کننده دانست و با گمانه زنی در خصوص احتمال ورود آن به کشور بیان کرد:هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که واکسن روی آن تأثیر دارد یا خیر اما حدس بر این است که بی اثر نیست لذا مردم حتماً مردم واکسن کرونا دریافت کنند.

 

 

کد خبر 1121320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha