هزینه های زندگی مردم افزایش یافته است/ تبعات دفع بی توجهی به بافت فرسوده

حاج رسولیها با اشاره به شرایط سخت زندگی و کاهش درآمد و حقوق گفت: هزینه های زندگی مردم در اصفهان مثل بخش های دیگر کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس حاج رسولیها« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به وضعیت درآمد مالیاتی این استان و جذب بوده اشاره کرد و اظهارداشت: بیشترین مالیات را اصفهانی ها پرداخت می کنند و کمترین اعتبار و بودجه را دارند.

عضو شورای شهر اصفهان با انتقاد از این بی عدالتی افزود: اصفهان با ظرفیت بالای تاریخی و ضرورت حفظ و نگهداری این شهر با شرایط خاص خود اما اعتبار و بودجه ای خاص به این خطه بیش از شهرهای هم جمعیت و هم سطح نیست که حتی کمتر هم می باشد.

 

وی به شرایط سخت زندگی و کاهش درآمد و حقوق اذعان داشت: هزینه های زندگی مردم در اصفهان مثل بخش های دیگر کشور افزایش یافته در حالی که کارمندان مناطق محروم اضافه دریافتی دارند.

حاج رسولیها افزایش قیمت مسکن را از دیگر چالش های پیش روی مردم عنوان کرد و یادآورشد: هزینه های مسکن به قدری بالا رفته که یک خانواده برای خانه دار شدن با حقوق کارمندی باید 150 سال انتظار بکشند.

 

تبعات دفع بی توجهی به بافت فرسوده

 

«رسول میرباقری« دیگر عضو شورای شهر اصفهان به هزار 700 هکتار از بافت فرسوده این شهر اشاره کرد و اظهارداشت: بی توجهی به این بافت و ظرفیت خاص موجب مهاجرت از دیگر مناطق و ترک ساکنین و مردم همان مناطق شده است.

وی ادامه داد: این بی توجهی ها بر منزلت اجتماعی و اقتصاد هر منطقه تاثیر خواهد گذاشت و تبعات آن در آینده متوجه کشور خواهد شد.

 

عضو شورای شهر اصفهان به عدم توانایی مالی برخی از ساکنین مناطق فرسوده شهری برای احیا آن اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری بسته های حمایتی و تشویقی برای مردم این مناطق تعریف کند و  ادارات خدمات رسان نیز شبکه های ارائه خدمت خود را بهسازی کنند.

 

 

کد خبر 1121332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha