پوستر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد

پوستر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان امروز (یکشنبه ۷ آذر) در جوار مزار سردار شهید علی هاشمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ناصر چنانی» امروز (یکشنبه 7 آذر) در مراسم رونمایی از پوستر سی‌ و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان که در جوار مزار سردار شهید علی هاشمی برگزار شد، این آئین را مهمترین رویداد هنری و ویترین تئاتر استان دانست و اظهار کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اعلام آمادگی 35 گروه نمایشی استان از اوایل سال جاری کار خود را آغاز کرد اما به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرد در نهایت 21 گروه نمایشی از شهرهای رامهرمز، بندرماهشهر، چمران، اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان، اندیمشک، دزفول و سوسنگرد توانستند خود را برای حضور در جشنواره آماده کنند.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: هیئت بازبینی این دوره از جشنواره متشکل از سیدمنصور ناصری، افشین القاسی و سعید آلبوعبادی امسال در کنار بازبینی نمایش‌ها و انتخاب آثار گروه‌های نمایشی از 25 تا 30 آبان، کارگاه آموزشی نیز برگزار کردند.

 

وی از راهیابی هفت نمایش به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان خبر داد و اضافه کرد: از این هفت گروه، 2 نمایش بر اساس رای هیات داوران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا می‌کند.

 

چنانی تصریح کرد: نمایش‌های «مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به کارگردانی مجتبی رستمی فر از شهرستان اهواز، «دیگر» به کارگردانی ایوب بختیاری از شهرستان اهواز، «طبقه پایین خانه پدری» به کارگردانی مصطفی اتابک از شهرستان شوشتر، «باطلاق» به کارگردانی بهروز وفایی از شهرستان اندیمشک، «باد سرخ وزیدن گرفته» به کارگردانی نرگس نوری ممبینی از شهرستان رامهرمز، «فوبیا» به کارگردانی محمدرضا خردمند و حسین مشکی زاده و «قرنطینه شیشه‌ای» به کارگردانی سمیه مقدمی‌نیا هر دو از شهرستان دزفول نمایش‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره هستند.

 

وی ابراز کرد: اجراهای این جشنواره از (پنجشنبه 11 آذر) از اندیمشک، دزفول و شوشتر آغاز می‌شود و در روز (جمعه 12 آذر) رامهرمز و سپس در اهواز پایان می‌یابد و کار داوری نیز در همان شهرها صورت می‌گیرد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: محتوای نمایش‌های حاضر در این دوره از جشنواره متفاوت است و به موضوعاتی چون دفاع مقدس، گسترش ویروس کرونا تا فداکاری شهدای سلامت، آداب و سنن و ... پرداخته شده است.

 

«محمد جوروند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز از دست‌اندرکاران سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان تقدیر کرذ.

 

کد خبر 1121334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha