هیچ مانع و توقفی در اجرای پروژه‌های مسکن گیلان جایز نیست

عباسی با بیان اینکه هیچگونه مانع و توقفی در مسیر اجرای پروژه‌های ساخت مسکن گیلان جایز نیست گفت: در اجرا و توزیع پروژه‌های مسکن استان گیلان باید عدالت و توازن رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (یکشنبه 7 آذر) در جلسه شورای مسکن گیلان پیشرفت پروژه‌های ساخت مسکن در گیلان را رضایت بخش اعلام کرد و اظهار داشت: 11 هزار واحد مسکن در گیلان داریم که باید فرآیند ساخت آن‌ها تا پایان اسفند امسال به اتمام برسد و بعد از آن پروژه نهضت ملی را با ساخت 28 هزار واحد جدید در دستور کار داریم.

 

استاندار گیلان به مشکلات مددجویان بهزیستی که زمین برای ساخت مسکن ندارند اشاره داشت و عنوان کرد: متولیان اجرای طرح‌های مسکن‌سازی در استان گیلان توجه داشته باشند که در کنار اجرای پروژه‌ها برای تامین زیرساخت‌هایی نظیر آب و گاز رایزنی‌های لازم را داشته باشند زیرا این امکانات بسیار مهم و حیاتی هستند.

 

عباسی با بیان اینکه نباید ضعف‌های اجرای پروژه‌های مسکن مهر در حوزه نقص در زیرساخت‌ها تکرار شود اظهار داشت: محدودیت زمین از جمله مشکلات ما در حوزه اجرای طرح‌های جهش تولید و نهضت ملی مسکن است اما این مشکل نباید باعث پیشبرد ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها شود و در همینجا از راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انتظار دارم برای انتخاب زمین دقت کافی داشته باشند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان برگزاری جلسات پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن استان به صورت هفته‌ای را خواستار شد و ابراز داشت: باید جلسات و خروجی این جلسات به من گزارش داده شود از طرفی نه تنها هیچگونه مانع و توقفی در اجرای پروژه‌های مسکن گیلان جایز نیست بلکه انتظار دارم کارها سرعت بگیرند.

 

وی رایزنی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان برای تامین مصالح و میله گرد را هم لازم دانست و با اشاره به اینکه نباید هیچ چیزی باعث کندی پروژه‌های مسکن استان شود یادآور شد: معمولا در شش ماهه دوم سال با مشکلات جوی مواجهیم اما از فروردین به بعد همزمان با تثبیت شرایط آب و هوایی در گیلان دیگر هیچ بهانه‌ای برای سرعت نبخشیدن به طرح‌های مسکن مورد قبول نیست. 

 

استاندار گیلان همدلی و مشارکت تنگاتنگ دستگاه‌هایی نظیر راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دستگاه یا دستگاه‌هایی که باعث ناهماهنگی در پروژه‌های ساخت مسکن می‌شوند برابر این ناهماهنگی‌ها مسئول هستند از طرفی از بانک‌های عامل هم انتظار داریم برای پرداخت تسهیلات و وام به متقاضیان نهایت همکاری را داشته باشند. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در نحوه اجرا و توزیع پروژه‌های مسکن باید عدالت به ویژه مناطق محروم رعایت شود بر لزوم ایجاد توازن در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا برای پیگیری ساخت پروژه‌های مسکن‌سازی در گیلان استفاده شود از طرفی طبق ابلاغیه طرح جهش تولید مسکن، در این مسیر می‌توان از ظرفیت بخش‌خصوصی هم بهره‌مند شد تا پروژه‌ها سریع‌تر تمام شوند.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای رفع موانع و مغایرت‌ها باید از سرمایه بخش خصوصی در تولید مسکن استفاده کنیم تصریح کرد: مسکن هم نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و بسیاری از کشورهای دنیا به همین سمت رفته‌اند اما کشور ما در این حوزه غفلت کرده که باید کمبودها را جبران کنیم.

 

عباسی ایجاد بخش تجاری، آموزشی و فرهنگی در پروژه‌های مسکن را هم لازم دانست و ابراز داشت: رییس جمهور دستور دادند بحث‌هایی مانند مستثنیات در استان‌ها از جمله گیلان حل شود و انتظار دارم این کار با جدیت بیشتری در استان عملیاتی شود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان تشکیل کارگروه محصولات کشاورزی در استان را دارای آثار و تبعات مثبتی دانست و عنوان کرد: با برقراری تعادل در بازار و خریداری محصولات کشاورزان نگرانی کشاورزان و باغداران برطرف می‌شود.

 

وی ایجاد کارگروه پسماند و فعالیت آن به صورت یک سازمان با مدیریت متمرکز را هم در گیلان مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در بخش نهضت ملی مسکن ساخت 28 هزار واحد مسکن در سال برنامه‌ریزی شده است و باید بر مبنای برنامه‌های تدوین شده در این مسیر گام برداریم.  

 

استاندار گیلان اضافه کرد: متاسفانه تغییر کاربری اراضی و و ویلاسازی‌ها باعث خروج روستاییان از روستاها شده و این امر نگران کننده است بنابراین کارگروه‌هایی که قرار است در استان گیلان تشکیل شوند باید به این موضوعات که از چالش های گیلان است توجه داشته باشند. 

 

عباسی در پایان با اشاره به اینکه نباید عرصه و فضا برای ساکنان گیلان تنگ و برای غیربومی ها باز باشد خاطرنشان کرد: باید روی کاربری اراضی دقت شود تا شاهد بروز مشکلات کمتری به ویژه در حوزه صدور مجوزات غیرقانونی باشیم که در این بخش لازم است امر نظارت و بازرسی‌ها به شکل مستمر دنبال شود. 


پایان پیام/

کد خبر 1121338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha