بی تفاوتی نسبت به تضیع حقوق دیگران جایز نیست

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی با وجود آگاهی از خسارت اما بی تفاوت هستند، گفت: بی تفاوتی نسبت به تضیع حقوق دیگران جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضا مرکز وکلا قوه قضایی استان اصفهان به موضوع شهادت دادن و بیان واقعیت اشاره کرد و اظهارداشت: افراد با ایمان بر اساس آیه قرآن همواره روی واقعیت ها گرچه به ضررشان باشد، شهادت بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: اگر این شهادت به ضرر خودمان و یا پدر و مادر و نزدیکان ما هم باشد اما باید باز صداقت را رعایت کنیم و از اینکه خسارتی به وابستگانمان وارد نشود نباید بترسیم.

 

وی ادامه داد: انسان عاقل آخرت خود را بر دنیایش ترجیح نداده و به خاطر دیگران جهنم را ارزانی خود نمی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی با وجود آگاهی از خسارت اما بی تفاوت بوده و سکوت می کنند، تصریح کرد: بی تفاوتی نسبت به تضیع حقوق دیگران یا اینکه فرد به دلیل آشناییت سکوت کرده و واقعیت را نگوید، جایز نیست.

وی به نظارت همواره حضرت حق بر اعمال بندگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نباید در حق افراد ظلم و ستم روا داد و یک وکیل به دلیل منفعتی که از موکل خود می برد نباید حق را ضایع کند.

 

امام جمعه اصفهان یادآورشد: وکلا روی مرز بهشت و جهنم را می روند و در انجام وظایف خود بر اساس واقیعت عمل کنند و همواره مراقب آخرت خود باشند.

 

*ضرورت ارائه خدمات مشاوره

 

وی به نیاز مردم به گرفتن مشاوره حقوقی اشاره کرد و اظهارداشت: ارائه این دسته از خدمات نیاز جامعه بوده و قوه قضاییه با استخدام نیروهایی در این راستا ماموریت خود را انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استخدام نیرو متوجه هزینه است، اضافه کرد: خدمت به مردم نیازمند توجیه مالی نبوده و در این خصوص هم امکان ارائه خدمات با تعرفه کمتر وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در حل حاضر برخی از وکلا به صورت رایگان بر اساس وظیفه محوله روزانه در دادگستری ها مشاوره رایگان می دهند، افزود: این کار توانسته نیاز جامعه را رفع کند اما امکان بازاریابی و تخلف را هم وجود دارد و بهتر است که از نیروهای مشاوره و فاقد شغل وکالت استفاده شود.

کد خبر 1121367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha