سفر وزیر صمت به سوریه/ افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیاتی بلندپایه و با هدف بهبود روابط اقتصادی و افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق به سوریه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شب گذشته (یکشنبه 7 آذر) فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیاتی بلندپایه به سوریه سفر کرد. افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق و تشکیل کمیته مشترک تجاری و صنعتی بین ایران و سوریه از برنامه‌های وزیر صمت در این سفر است.

 

بنابراین گزارش، در این نمایشگاه ۱۶۴ شرکت حضور دارند که عملا بزرگترین نمایشگاه ایرانی برگزار شده تا کنون در سوریه به شمار می‌رود.

 

وزیر صمت پیش از صفر به سوریه درباره اهداف این سفر گفت: برخلاف روابط بسیار خوب فرهنگی، روابط اقتصادی ما با سوریه بسیار ضعیف است که باید بهبود یابد.

 

وی افزود: سوریه یک کشور در حال بازسازی است و امکان سرمایه گذاری گسترده در این کشور وجود دارد. این کشور می‌تواند پل صادراتی محصولات ایرانی به برخی کشور‌های اتحادیه عرب هم باشد.

 

بر اساس اعلام  بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق فاطمی‌امین همچنین ریاست هیات ایران را در جلسات دو کمیته تجاری و اقتصادی با طرف سوری بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 1121401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha