آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی اردبیل برگزار شد / ۲ نمایش به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی اردبیل شب گذشته ۷ آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک با حضور جمعی از هنردوستان، هنرمندان عرصه تئاتر استان و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی اردبیل شب گذشته 7 آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک با حضور جمعی از هنردوستان، هنرمندان عرصه تئاتر استان و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

 

طبق اعلام هیئت داوران نمایش‌های «سرزمین آسمان» و «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به عنوان آثار برگزیده این دوره به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

 

در بیانیه هیئت داوران، رتبه های اول تا سوم بهترین کارگران به حسین پورقلی برای اثر «دور از دسترس اطفال نگهداری شود»، یوسف دادجو برای اثر «سرزمین آسمان» و سید سعید افخمی برای اثر «پنجره» اختصاص یافت.

 

برگزیدگان بخش بهترین بازیگر مرد نیز «اکبر صادقی» به عنوان نفر اول، «یوسف دادجو» و «سید سعید افخمی» به طور مشترک نفر دوم و «مجید مصدق» به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

 

برگزیدگان بخش بهترین بازیگر زن نیز «شادی باهنر» به عنوان نفر اول و «سیما بشارتی» به عنوان نفر دوم و «فائزه اسماعیل زاده» و «نیره آخوند» به طور مشترک نفر سوم معرفی شدند.

 

هیئت داوران بهترین نمایشنامه برگزیده این دوره را نیز به ترتیب «فرشته فرشاد» نفر اول، «یونس ایمانی» نفر دوم و «فرزاد فرزانه» و «نسرین احمد خانی» هم به طور مشترک نفر سوم شناختند.

 

بهترین طراحی لباس نیز به «المیرا دادخواه» رسید و در بخش گریم نیز از «رحیم پروازی» و «فاطمه اجاقی» تجلیل شد.

 

هیئت داوران در بخش طراحی صحنه، سید سعید افخمی برای نمایش «پنجره» و در بخش موسیقی نیز «مجید عبدالرحیمی» برای نمایش «سندرومی به نام دنیا» را برگزیده معرفی کردند.

 

«کاغذ باطله» به کارگردانی فرید معتمدی، «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به کارگردانی حسین پورقلی، «پنجره» به نویسندگی و کارگردانی سید سعید افخمی، «بیتل‌ها» به کارگردانی زهرا منصوری، «سندرومی به نام دنیا» به نویسندگی و کارگردانی یونس امانی، «آفتابگردان» به نویسندگی فرزاد فرزانه، «ستاره‌های شط» به نویسندگی و کارگردانی لیلی سلمانی، «سرزمین آسمان» به کارگردانی یوسف دادجو و «حرمان» به کارگردانی اکبر محمدی و محمد رزمی، 9 اثر راه یافته به بیست و نهمین دوره جشنواره استانی تئاتر اردبیل بود که از 4 تا 7 آذرماه به روی صحنه رفت.

کد خبر 1121435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha