راهبرد دولت سیزدهم حرکت براساس بیانیه گام دوم انقلاب است/ صندوق های پیشرفت در استان ها راه انداز می شود

سردار وحیدی با بیان اینکه راهبرد دولت سیزدهم حرکت براساس بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: افزایش اختیارات استانداران که از رویکردهای دولت سیزدهم است، الگوی حکمرانی را در استان ها متحول خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید این استان در سالن اجتماعات آیت الله حیدری ایلامی دانشگاه ایلام، اظهار کرد: دولت سیزدهم در ابتدای کار با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو بود که تلاش کرد با سامان دادن به آنها، کشور را در ریل و مدار همیشگی قرار دهد که در این راستا افزایش ذخائر استراتژیک و تامین واکسن کرونا نیز با موفقیت حاصل شد.

 

سردار« احمد وحیدی» با اشاره به  سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم، تصریح کرد: شرکت در نشست شانگهای و سازمان همکاری های اکو در طول سه ماه گذشته در این چارچوب شکل گرفته و تعامل سازنده با همسایگان نیز از اولویت های کاری دولت بوده است.

 

وی  تصریح کرد: هر استانی ویژگی ها و  شرایط خاص خود را دارد و باید متناسب با این شرایط برنامه ها و الگوی پیشرفت را اجرایی کرد و دولت سیزدهم نیز این رویکرد را در راس برنامه های خود قرار داده است.

 

وحیدی وجود نیروی انسانی توانمند و تحصیلکرده را مهم ترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: ایلام از این منظر از استان‌های پیشتاز کشور است و هم اکنون نیز تعداد زیادی از نیروهای این استان در مسوولیت‌های مهم انجام وظیفه می‌کنند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در اختیار فرزند این منطقه و استان قرار گرفته است و این نشان دهنده توان و ظرفیت بالای نیروی انسانی در این منطقه است، تصریح کرد: مهمترین ظرفیت سرمایه انسانی بعنوان موتور محرکه حرکت های بزرگ است که ایلام از آن برخوردار است.

 

سردار وحیدی با بیان اینکه ایلام ایستادگی و مردانگی خود را در سخت‌ترین شرایط نشان داده است و وجدان‌های بیدار رشادت ایلام استوار را فراموش نمی‌کنند، ابراز کرد: امروز فصل جدیدی از خدمت است و آقای بهرام نیا کار را شروع خواهند کرد. با کمک نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان و فرماندهان نظامی و به خصوص مردم باید کمک کنیم که مشکلات استان را حل کنیم.

 

وزیر کشور یادآور شد: با همان روحیه دفاع مقدس باید پای کار بیاییم اما باید بستر و زمینه سازی ایجاد شود، هر استان الگوی پیشرفت خود را دارد و باید با از نقطه نظرات صاحب نظران استفاده کرد، برنامه دولت این است در سال آینده اختیارات فراوانی به استان ها داده شود و صندوق های پیشرفت شکل گیرد و منابعی واریز شود و در اختیار مجموعه استان قرار بگیرد تا با اختیارات بیشتری کارها پیش برود.

 

وی با اشاره به اینکه دانشمند هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد تنها نمونه‌ای از جوانان دانشمند و تحصیلکرده این استان است که به دست ایادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، تصریح کرد: ایلام از این منظر از استان‌های پیشتاز کشور است و هم اکنون نیز تعداد زیادی از نیروهای این استان در مسئولیت‌های مهم انجام وظیفه می‌کنند.

سردار وحیدی گفت: حرکت در چارچوب بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و در این راستا تلاش خواهیم کرد با نگاه آرمان خواهانه و مبتنی بر واقعیت ها ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهیم.

 

وی یادآور شد: مدل حرکت در سطح استان باید تحول به خود بگیرد و در اینجا سلسله نقاط محوری وجود دارد. دولت سیزدهم خود را مکلف می داند براساس بیانیه گام دوم انقلاب پیش برود،  این بیانیه مهم است و سند وزینی برای گام برداشتن در چهل ساله دوم انقلاب است که با یک نگاه بلند به آینده و همراه با توجه به نقاط کلیدی این حرکت، باید شتابان دنبال شود.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه افزایش اختیارات استانداران که از رویکردهای دولت سیزدهم است، الگوی حکمرانی را در استان ها متحول خواهد کرد، ابراز کرد: صندوق پیشرفت در استان‌ها راه‌اندازی شود و  درک عمیق گذشته و نگاه بلند به آینده همراه با توجه به نکات کلیدی باعث می شود کشور با شتاب بیشتری در مسیر بالندگی حرکت کند.

 

سردار وحیدی با اشاره به اینکه معیار انتخاب استانداران کارآمدی و انقلابی بودن، بوده است، ابراز کرد: دولت به شدت مراقب است درگیر مسائل حاشیه‌ای  نشود و امروز تاکید بر وحدت و هم گرایی برای توسعه کشور دارد، کارهای بزرگ از مسیر وحدت می‌گذرد.

 

گفتنی است در این مراسم، با تقدیر محمد نوذری، استاندار سابق استان ایلام، « حسن بهرام نیا» به عنوان استاندار جدید ایلام معرفی شد.

 

کد خبر 1121584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha