مانور نمادین زلزله در مدارس شهرستان زیرکوه برگزار شد

بیست و سومین مانور نمادین زلزله امروز (۸ آذر) به مناسبت روز ملی «زلزله و ایمنی» همزمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در مدارس شهرستان زیرکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی امینی» معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان زیرکوه در مانور زلزله زیرکوه گفت: امروز بیست و سومین مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور در سطح مدارس شهرستان زیرکوه برگزار شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: کشور ایران یکی از کشورهای زلزله خیز و شهرستان زیرکوه یکی از زلزله خیز ترین شهرستان های استان خراسان جنوبی محسوب می شود و این موضوع افزایش آگاهی در خصوص اقدامات لازم برای کاهش خسارات در مقابل زلزله را می طلبد.

 

امینی با بیان اینکه زلزله یک بلا نیست، ادامه داد: زلزله یک حادثه طبیعی است و آنچه که آن را تبدیل به بلا می کند ساخت و سازهای ناایمن و غیراستاندارد است.

 

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان زیرکوه با اشاره به اینکه اولین گام در حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس این است که نقاط حادثه‌خیز کلاس و مدارس شناسایی شود، گفت: امیدواریم آموزش‌های امدادی در مدارس تداوم داشته باشد و به طور مستمر در طول سال دانش‌آموزان با این آموزش ها آشنا شوند.

 

 

کد خبر 1121601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha