رسالت حوزه تعلیم و تربیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: رسالت حوزه تعلیم و تربیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز در مدارس و میان دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در در آستانه هفته قرآن و دومین نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان، با گرامیداشت فراسیدن هفته قرآن، عترت و نماز از معاونت پرورشی و فرهنگی و حوزه قرآن، عترت و نماز استان و مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری پیش اجلاسیه نماز در سطح استان و شهرستان‌ها تشکر و کیفیت برگزاری این برنامه را رضایت بخش و مطلوب ارزیابی کرد.

 

قربانی با تاکید بر ضرورت اثر بخشی برنامه‌های پیش بینی شده، گفت: برنامه‌های قرآن، عترت و نماز باید دانش‌آموز محور بوده و در بین دانش‌آموزان جریان سازی داشته باشد.

 

وی خواستار برگزاری پیش اجلاسیه نماز در سطح مدارس به منظور جریان سازی و انتقال پیام اجلاس به نسل نوجوان و جوان شد و اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن، عترت و نماز می‌شود و در محیط مدرسه و همسالان دانش‌آموزان بیشتر جذب این برنامه‌ها می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان رسالت حوزه تعلیم و تربیت را توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز عنوان کرد و گفت: در سند تحول بنیادین و ساحت‌های تربیتی نیز بر فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش‌آموزان تاکید شده است.  

 

قربانی بر اجرای کیفی برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در سطح استان، شهرستان و مدارس تاکید کرد و با بیان اینکه ما در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های قرآنی مسئولیت شرعی، قانونی و اداری داریم، تصریح کرد: باید خروجی برنامه‌های پیش بینی شده منجر به انس هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و نماز شود.   

کد خبر 1121607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha