مانور ایمنی در برابر زلزله در بندر آستارا برگزار شد

همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور ایمنی در برابر زلزله در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

«بابک حیدرزاده» در حاشیه برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله که در محل مدرسه پسرانه خاتم‌الانبیاء این شهرستان برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مانور ایمنی در برابر زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برگزار شد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه این مانور با هدف آمادگی، افزایش سطح آگاهی و ترویج فرهنگ ایمنی بین دانش آموزان به اجرا درآمد، افزود: در این مانور اعضای کارگروه‌های امداد و نجات آخرین آمادگی خود را در برابر حوادث طبیعی به نمایش گذاشتند.

 

وی با اشاره به اینکه در این مانور دانش‌آموزان بر اساس آموزش‌های ارائه شده، نحوه پناه‌گیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله، مواد لازم در مدیریت بحران و نیز خروج همراه با آرامش را تمرین کردند، تصریح‌کرد: ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح  آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی و درنهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از اهداف دیگر این مانور بود.

 

حیدرزاده اجرای عملیات پناه‌گیری و خروج صحیح دانش‌آموزان از کلاس‌های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی را از بخش‌های دیگر بیست و سومین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله در مدرسه خاتم الانبیاء عنوان کرد و گفت: این مانور به همت جمعیت هلال احمر بندر آستارا و با مشارکت اعضای کارگروه امداد و نجات همچون اداره برق، آتش‌نشانی، اداره گاز، اداره آب و سایر ادارات عضو کارگروه برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه مانور ایمنی در برابر زلزله همزمان با مدرسه خاتم الانبیاء در ۱۰ مدرسه دیگر شهرستان آستارا برگزار شد، ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با زلزله‌های احتمالی، ارتقای آمادگی اقشار مردم، اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی مکان‌های عمومی و حفظ توان امدادی نیروهای امداد‌رسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

حیدرزاده با بیان‌اینکه آموزش در کاهش خطرهای زلزله نقش تاثیرگذاری دارد،خاطرنشان‌کرد: آموزش و مانور های مداوم و مستمر برای آمادگی در برابر زلزله امری لازم است.

 

کد خبر 1121629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha