۱۲۰۰ نفر در حوزه قالیبافی در قرچک نیازمند حمایت های دولت هستند

فرماندار شهرستان قرچک گفت: ۱۲۰۰ نفر در حوزه قالیبافی در قرچک نیازمند حمایت های دولت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،نشست بررسی مسائل و مشکلات قالیبافان شهرستان قرچک با حضور  فرماندار، میرزایی رئیس اداره صمت و دیگر مسئولان و نمایندگان قالیبافان برگزار شد.

 بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه گفت: قرچک در صنعت قالیبافی هنرمندان خوبی دارد و در حوزه‌های دیگر فرش از جمله رفوگری، فروشندگان لوازم قالیبافی و قالیشویی نیز فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۱۲۰۰ نفر در حوزه قالیبافی این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت‌های جدی دولت هستند، بسیاری از مشکلات این حوزه، به دلیل فعالیت تحت نظر اتحادیه‌هایی است که ارتباط خاصی با اینگونه مشاغل ندارند.
خطیبی در خصوص اتحادیه ها و برخی مشکلات شغلی نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ اتحادیه صنفی در شهرستان قرچک فعال هستند، اما ادغام برخی اتحادیه‌ها در سال‌های گذشته مشکلاتی برای تعدادی از صنوف ایجاد کرده است.
فرماندار قرچک ادامه داد: خواسته فعالان این حوزه، احیای اتحادیه و فعالیت در قالب یک مجموعه تخصصی است تا بتوان به مشکلات این صنف بهتر رسیدگی کرد، فرمانداری، اداره صمت و اتاق اصناف از این موضوع حمایت می‌کند، مشروط بر اینکه تمامی امور طبق ضوابط قانونی پیش برود و تمام جوانب کار از سوی نمایندگان پیشنهاد دهنده احیای این اتحادیه دیده شود.

کد خبر 1121645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha