نظام بودجه ریزی در کشور بیمار است/ اولویت استخدام در شرکت های نفت و گاز به نیروهای بومی داده شود

بسطامی با بیان اینکه اولویت استخدام در شرکت های نفت و گاز به نیروهای بومی داده شود، گفت: اگر بر اساس عدالت حق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت های حوزه نفت و گاز به استان اختصاص یابد، مشکلات زیادی از مردم استان حل خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(۸ آذر) در آئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید این استان در سالن اجتماعات آیت الله حیدری ایلامی دانشگاه ایلام، اظهار کرد: استان ایلام، استانی نفت خیز و گاز خیز است و متاسفانه در ازای این  نفت و گاز، اعتباراتی که به استان داده می شود بسیار پایین و در حد صفر است.

 

« علی اکبر بسطامی» یادآور شد: در ۸ ماه گذشته سهم مردم استان ایلام از درآمد نفت صفر بوده است،  اختصاص اعتبارات به استان ها از محل نفت، اجحافی در حق مردم استان ایلام است، یکی دیگر از موضوعات، در خصوص اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز استان است که از این میزان یک سوم به مناطق نفت خیر و دو سوم برای مناطق محروم است،  مسئولین در این جلسه بفرمایند از ۳ درصد سهم نفت و گاز استان، سهم استان ایلام  از این محل در چه وضعیتی قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: نظام بودجه ریزی کشور نظامی بیمار است و متکی بر عدالت نیست، با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و اصلاح ساختار بودجه، متاسفانه در استان  به جهت اینکه نتوانسته ایم بر اساس مطالبات مردم عمل کنیم و استان ایلام، آخرین استان توسعه نیافته در کشور است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بسیاری از پروژه هایی که در استان وجود دارد مربوط به سفر مقام معظم رهبری به استان بوده است، سامانه گرمسیری بارقه های امید را در دل مردم ایجاد کرد، مرز را حفظ کرد، ولی متاسفانه امروز، سامانه گرمسیری در جغرافیای استان متوقف است.

 

بسطامی گفت: زیرساخت های منطقه آزاد مهران با نقاط مختلف کشور متفاوت و در تغایر است، ایلام استانی محروم است و با آن نگاه به استان، توجه می شود، در قانون  بودجه ۱۴۰۰  تاکید شده است که مالیات شرکت های مادرتخصصی  فعال در حوزه نفت و گاز در استان ایلام،  به استان پرداخت شود، اگر بر اساس عدالت فقط حق مسئولیت‌های اجتماعی را به ما بدهند با ارقام هزار میلیاردی آنها می‌توانیم مشکلات زیادی را از مردم استان حل کنیم.

 

وی تصریح کرد: طبق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه که امام جمعه محترم هم اشاره درستی داشتند، اگر کارگر یا مهندسی استخدام می‌شود باید از خود استان باشد و افراد بومی‌ در اولویت استخدام قرار گیرند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت در اجرای قانون باید مورد توجه قرار گیرد، در بحث تملک دارایی های سرمایه ای، سهم استان صفر، در توازن ۲۵ درصد،  اعتبارات استانی ۸۳ درصد و مابقی هم ارواق قرضه است که امید است که مسئولان توجه بیشتری به استان داشته باشند.

 

بسطامی گفت: در موضوع بودجه ۱۴۰۰ در سال گذشته متاسفانه، مدیران استان پای کار نیامدند، در لایحه بودجه  حتی۱۴۰۱ یک جلسه هماهنگی در استان برگزار نشد، نماینده های استان مجلس شورای اسلامی تحت هدایت و رهنمودهای امام جمعه ایلام و همراهی نخبگان و اقشار مختلف مردم در تلاش هستند که  استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام مرزهای کشور را در زمان خوف و خطر حفظ کردند، مردم این استان بقیه الشهدای مردمان  قهرمان ایلام در زمان دفاع مقدس هستند و امید است با تدابیر دولت و ریاست محترم جمهوری، دوران گذار استان ایلام  از آخرین استان محروم کشور به توسعه متوازن حرکت کند.

 

 

کد خبر 1121660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha