۲ هزار روستای گیلان طرح هادی دارند/ ۶۱۲ طرح هادی نیازمند بازنگری

بشیری با تاکید بر اینکه دو هزار و دو روستای گیلان دارای طرح‌های هادی هستند گفت: ۶۱۲ طرح هادی در استان گیلان نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدمحمود بشیری» شامگاه(دوشنبه، 8 آذر) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر هفته گذشته خود به گیلان اعلام کرد در مناطقی از استان گیلان که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن وجود نداشته باشد آپارتمان‌سازی انجام می‌شود.

 

سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان در مورد اینکه تاکنون طرح‌های هادی چند روستای گیلان بازنگری شده و در کدام مناطق آپارتمان‌سازی در اولویت قرار دارد افزود: گیلان دارای 2 هزار و 60 روستای بالای 20 خانوار است که از این تعداد 2 هزار و 2 روستای آن دارای طرح‌های هادی هستند.

 

بشیری با بیان اینکه با احتساب موارد اشاره شده 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار گیلان طرح هادی دارند تصریح کرد: افق طرح‌های هادی 10 ساله است و باید بعد از گذشت این مدت طرح‌ها بازنگری شوند که در همین راستا تاکنون 713 طرح هادی در گیلان بازنگری شده‌اند و 612 طرح نیازمند بازنگری است.

 

وی با تاکید بر اینکه هر ساله باید 10 درصد طرح‌های هادی طبق دستورالعمل ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد بازنگری قرار گیرند عنوان کرد: تا زمانی که طرح‌های هادی بازنگری نشده‌اند از همان طرح قبلی می‌توان استفاده کرد.

 

سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان از برنامه این دستگاه برای بازنگری 144 طرح هادی استان در سال 1400 خبر داد و خاطرنشان کرد: بازنگری 70 طرح هادی از منابع استانی و 74 طرح از منابع ملی انجام می‌شود از طرفی با تحقق بازنگری این تعداد طرح، حدود 450 طرح هادی دیگر باقی می‌ماند که فرآیند آن‌ها هم به تدریج انجام می‌‌شود.

 

کد خبر 1121799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha