نماز و آئین‌های دینی در اولویت فعالیت‌های فرهنگی مدارس قرار گیرد

به گفته مظفری، توجه به بحث نماز و آئین‌های دینی باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی مدارس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان زنجان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه هم اندیشی کارشناسان فرهنگی هنری، اردوئی و مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی استان ضمن تقدیر از زحمات خانواده بزرگ فرهنگی تربیتی استان در ایام کرونایی، به تلاش های مختلف صورت گرفته در کانون‌ها و حوزه فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: کارشناسان فرهنگی هنری و مدیران کانون‌ها باید با ابتکار و نوآوری ها به امور خود رشد و توسعه بخشند.

 

حسن مظفری ادامه داد: یک مدیر موفق، باید برای جذب دانش آموزان به نوآوری ها توجه ویژه نماید که  علاوه بر عمل گرایی در کار، هدف گزاری صحیح و منطقی برای ادامه مسیر کاری انتخاب کند.

 

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته  در ماه های گذشته برای ایجاد ثبات و آرامش در آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان داشت: توجه به بحث نماز و آئین های دینی باید در اولویت فعالیت های فرهنگی مدارس و کانونها قرار گیرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز به نظرات و دغدغه های ارائه شده توسط همکاران مناطق اشاره کرد و گفت: با وجود تمام مشکلات در ایام محدودیت های کرونایی، کار و فعالیت های فرهنگی تعطیل نشد و با سختی ها و مشکلات فراوان ادامه مسیر صورت گرفت و به مدد همکاران در سراسر استان حوزه فرهنگ و هنردر مسیر بالندگی و روز های درخشان خود قرار گرفته است.

 

جعفر گنج خانلو توجه به ساختارها و توانایی های سازمانی را ارزشمند دانست و افزود: در توسعه کانون ها و حل مشکلات باید به ابزار ها و توانائی های موجود تکیه کرد تا بر اساس امکانات و واقعیت های قابل دسترس به سمت حل مسائل پیش برویم.

 

وی از کارشناسان ادارات خواست توجه جدی به بازدید و نظارت از عملکرد واحدهای فرهنگی تربیتی داشته باشند و مسائل دینی که موجب جلوگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد جدی تر و به صورت منسجم دنبال شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی استان در پایان ضمن تبریک به نیروهای جدید در حوزه پرورشی و کانونها، از تلاش و مجاهدت چندین ساله مدیران بازنشسته در کانون های استان قدردانی کرد .

 

در این جلسه همچنین، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ضمن تقدیر و تشکر از همه فعالین فرهنگی هنری استان اشاره داشت: فرهنگ ها و باورهای انسانی از بدو تولد تا لحظه مرگ جریان دارد و کارشناسان و مدیران حوزه فرهنگی باید به عنوان سفیران این حوزه نقش خود را به خوبی ایفا نمایند چرا که توسعه فرهنگی با همت دغدغمندان و متولیان این مسیر، میسر می گردد.

 

عیسی قاسمپور همچنین به برگزاری فعالیت های تابستانی و انتخاب استان به عنوان دبیرخانه این فعالیت ها در سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: با همت همکاران شاهد برپایی پایگاه های تابستانی مفید و پر شور در سطح استان و مدیریت این فعالیت ها در سطح کشور بودیم..

 

در ادامه جلسه کارشناسان اداره فرهنگی هنری برنامه هاو فعالیت های پیش روی این حوزه را برای حاضرین تبیین و  تشریح  کردند و در پایان نمایندگان هر یک از مناطق نظرات و مطالب مد نظر را در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی هنری بیان داشتند.

 

تجلیل از نویسنده کتاب کمپ هشت( سید مهدی موسوی بابایی ) و همچنین تقدیر از مدیران بازنشسته کانون های استان از دیگر برنامه های این نشست بود.

کد خبر 1121831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha