مشکلات کانون های فرهنگی و هنری مساجد شوقان بررسی شد

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با همراهی بخشدار شوقان در تعدادی از کانون های شهری و روستایی مساجد شهر شوقان حضور یافت و از فعالیت های این کانون ها بازدید و طی نشست هایی، مسایل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در سفری یک روزه به شهر شوقان در کانون های شهید چمران مسجد روستای دوبرجه و نیز کانون روستای کلاته شوقان و کانون شهید مطهری مسجد جامع این شهر  حاضر شد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کانون ها قرار گرفت و طی نشست هایی صمیمانه، نقاط قوت فعالیت ها را جویا  شد و پای درددل اهالی این مساجد نشست.

 

وی در جریان این برنامه فرهنگی، ابتدا در دفتر امام جمعه شوقان حاضر شد و در دیداری با  حجت الاسلام «مقدسی» امام جمعه موقت به اهمیت بحث فعالیت کانون ها به ویژه در نقاط محروم و روستایی اشاره کرد و حمایت و ساماندهی این کانون ها را مورد توجه  قرار داد.

 

شیرازیان در ادامه با همراهی کانون فرهنگی و هنری رأفت شوقان و کانون های رابط  شهرستان جاجرم،  به محل دوکانون فرهنگی و هنری در روستاهای دوبرجه و کلاته شوقان رفت و فعالیت های فرهنگی اعم از کتابخانه کانون، فعالیت های آموزشی و نیز تهیه بسته های معیشتی و مواسات را بازدید کرد.

 

همچنین در ادامه برنامه ها و با هدف پیگیری بحث ساماندهی  کانون های مساجد شهر شوقان و موارد مربوط به آن، نشست مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با «مهدی باقری» بخشدار شوقان نیز برگزار شد که موضوع تاسیس  و راه اندازی کانون در مساجد روستاهای بالای هزار نفر جمعیت تا پایان سال و حمایت از این کانون ها از اعتبارات بخشداری، ساماندهی کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع  از اهم موارد مطرح شده در این نشست بود که پیگیری و حمایت از تاسیس کانون ها از سوی بخشدار اعلام شد.

 

بازدید از کانون شهید مطهری شوقان و بررسی مشکلات این کانون و تبیین اهمیت موضوع روداد ملی فهما  و دیدار با خانواده شهید «رضا قلی یزدانی» و تکریم مادر این شهید والامقام، با همراهی بخشدار شوقان از دیگر برنامه های انجام شده در این روز فرهنگی به شمار می رود.

 

همچنین، با همراهی کانون رابط، 60 بسته گوشت قربانی نذری اهدایی موسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا برای توزیع بین خانواده های نیازمند به کانون های مجری تحویل داده شد.

 

 

کد خبر 1121845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha