تندباد شدید در راه است / سامانه بارشی فردا وارد استان اردبیل می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی برای تندباد شدید که امروز ۹ آذرماه استان اردبیل را درخواهد نوردید، گفت: سامانه بارشی با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه بارشی زودگذر و سردی از فردا وارد استان اردبیل می شود.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هشدار سطح نارنجی برای تندباد شدید که امروز 9 آذرماه استان اردبیل را درخواهد نوردید، صادر شده است.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: سامانه بارشی با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه بارشی زودگذر و سردی از فردا 10 آذرماه وارد استان اردبیل می شود.

 

وی اعلام داشت: این سامانه بارشی که تا ظهر روز جمعه در استان اردبیل خواهد بود موجب ابرناکی، وزش باد خزری (گاهی تند)، رخداد مه، کاهش محسوس دما و بارش باران و برف خواهد شد.

 

محمدی تاکید کرد: تندباد امروز شدید خواهد بود و از همه شهروندان درخواست می شود نکات ایمنی در این زمینه را به خوبی رعایت کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل و اختلال در تردد جاده ای استان به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها و احتمال ایجاد خسارت در نقاط مختلف شهری از جمله پیامدهای این تندباد خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان افزود: شهروندان از تردد و توقف در اطراف ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای شهری خودداری کنند و کشاورزان و دامداران نیز موارد ایمنی برای نگهداری دام و طیور خود را در مکان های سرپوشیده پیش بینی کنند.

 

محمدی از کوهنوردان خواست تا از مراجعه به کوه خودداری کنند، عنوان کرد: رانندگان نیز وسایط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

 

کد خبر 1121905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha