ریزش ۱۲۲۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش ۱۲۲۰ واحدی و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 10 آذر) شاخص کل بورس آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 1220 واحدی و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 355 هزار واحد آغاز کرد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای نوری با 360، شستا با 231، بورس با 199، شپدیس با 174 و کالا با 160 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، كالا - بورس كالاي ايران، نوري - پتروشيمي نوري، كدما - معدني‌ دماوند و كوير - توليدي فولاد سپيد فراب كوير در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 10 آذر) شاخص کل فرابورس با ریزش 11 واحدی در ارتفاع 19 هزار و 449 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، غصينو - صنعتي مينو، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان، دماوند - توليد نيروي برق دماوند و زكشت - كشاورزي مكانيزه اصفهان كشت در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 9 آذر) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 795 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 363 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۸۴۵ واحدی معادل ۰.۵ درصدی به یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۶۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۶۹۷ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۷۲ هزار و ۴۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۸۰ واحدی، عدد ۳۷۲ هزار و ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۵۷ واحدی به رقم ۲۳۴  هزار و ۴۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۱۰۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۳۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۳۵۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشتهنمادهای فولاد با 513، نوری با 297، اخابر با 210 و بورس با 203 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وتجارت - بانك تجارت، بركت - گروه دارويي بركت، كوير - توليدي فولاد سپيد فراب كوير، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، نوری، فولاد، اخابر، پارس و شفن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت و وبصادر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفا(سرمایه گذاری شفادارو) با ۹.۹۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دلقما، سیستم، غپاک و داسوه بود. همچنین نماد معاملاتی اخابر(مخابرات ایران) با ۴.۸۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لبوتان، آپ، وآذر و فجام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۷ هزار و ۷۲۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1121931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha