سهم کردستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار و۲۳۹ واحد مسکونی است

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه وشهرسازی کردستان گفت: سهم کردستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار و۲۳۹ واحد مسکونی پیش بینی شده است.

مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن وآخرین تغییرات ابلاغی وزارت راه وشهرسازی درقالب طرح‌های اقدام ملی ونهضت ملی مسکن در مجموع 87هزار و239واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است.

 

وی افزود: ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در سه نوبت انجام  و تعداد 12هزار و500 نفرمتقاضی  پایش شده و واجد شرایط وجود دارد  که تامین زمین در حد 50 درصد برای متقاضیان انجام شده است و در شهر سنندج نیز در مناطق مختلف اراضی لازم  مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب  وبر اساس زمان واریز وجه در پروژه‌های محتلف در حال جانمایی هستند.

 

رضایی بیان کرد: در خصوص طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن  نیزطبق توافقات انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف، با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده ومتقاضیان واجد شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

 

وی تصریح کرد: در استان  کردستان مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

 

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به ثبت نام تعداد2500خانوار در این طرح گفت: اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش‌های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در بازه‌های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می‌آید.

 

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان ، تنها 1074 واحد باقیمانده است که از این تعداد 213 واحد خودمالک، 121 واحد در قالب تعاونی و540 واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه  و200واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.

 

رضایی اضافه کرد: خوشبختانه واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با دستگاههای خدمات‌رسان و تعهد این دستگاهها عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تاپایان سال جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل و پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

کد خبر 1122009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha