حمایت اداره کل پشتیبانی امور دام فارس از تولیدکنندگان دام روستایی و عشایر

رحمانی گفت: حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و عشایر از وظایف اصلی اداره کل پشتیبانی امور دام فارس است و فارس به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام مولد عشایری، سه کیلوگرم نهاده به دامداران عشایری تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رهام رحمانی»، امروز (سه شنبه 9 آذر) با اشاره به سیاست های حمایتی دولت در بخش دام برای مقابله با شرایط خشکسالی در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام فارس به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام مولد عشایری، سه کیلوگرم نهاده به دامداران عشایری تحویل داده می شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس افزود: حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و عشایر از وظایف اصلی اداره کل پشتیبانی امور دام فارس است و سیاست‌ های حمایتی سامان دهی و نگهداری دام مولد عشایر استان و خرید دام مازاد برای مقابله با شرایط خشکسالی را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای حفظ دام مولد توسط عشایر به ازای هر کیلوگرم وزن دام زنده مولد، سه کیلوگرم جو با قیمت مصوب دولتی تحویل می دهد. 

رحمانی اعلام کرد: کمیته ساماندهی و نگهداری دام عشایر در استان با هدف اجرای سیاست نگهداری دام مولد توسط عشایر با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان امور عشایری، پشتیبانی امور دام و نماینده عشایر تشکیل شده است که به شناسایی عشایر واجد شرایط، ثبت اطلاعات دام های مولد بر اساس اطلاعات موجود در معاونت بهبود تولیدات دامی، امور عشایر و دامپزشکی و معرفی دامداران واجد شرایط به شرکت پشتیبانی امور دام برای تحویل نهاده می پردازد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس ادامه داد: هر کیلوگرم بره نر پرواری زنده ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم با قیمت  ۶۲ هزار تومان خریداری می شود که ۵۳ هزار تومان آن نقد و به ارزش ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می ‌شود.

وی با اشاره به شرایط خرید گوساله نر نیز گفت: قیمت هر کیلوگرم گوساله نر پرواری زنده ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم نیز ۵۹ هزار تومان تعیین شده که ۵۰هزار تومان آن نقدی و به ارزش  ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می ‌شود. 

کد خبر 1122030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha