تسهیل روند صادرات محصولات دانش بنیان در اولویت اتاق بازرگانی فارس است

ماهرانی گفت: تسهیل روند صادرات محصولات دانش بنیان و فن آور در فارس و کشور از اهداف اصلی کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید ماهرانی»، امروز (سه شنبه 9 آذر) در نشست تخصصی کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس که که به صورت وبینار و با حضور کارشناسان حوزه صادرات محصولات دانش بنیان به بلاروس برگزار شد، گفت: تسهیل روند صادرات محصولات دانش بنیان و فن آور در فارس و کشور از اهداف اصلی کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: بازارهای منطقه ای محصولات این بخش در این کمیسیون به صورت تخصصی بررسی می شود و برای صادرات محصولات دانش بنیان ن به تعریف فرآیند کارآمد و مشخص شدن پیش نیازهای صادراتی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: آشنایی با قوانین تجارت، بازاریابی بین ‌المللی و فرآیندهای صادرات محصولات و دسترسی به منابع اطلاعاتی مرتبط از نیازهای مهم شرکت های دانش بنیان برای صادرات محصولات است.

ماهرانی تاکید کرد: ایران در حوزه شرکت های دانش بنیان و فن آور استعداد و ظرفیت های منحصر به فردی دارد و شرکت هایی که برای حضور در بازارهای بین المللی برنامه دارند، موفقیت بیشتری کسب می کنند.

وی ادامه داد: جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری بر اساس آمار جهانی سال 2020 جایگاه 67جهان بود که در سال  جایگاه 60جهان را کسب کرده و بیشترین ارتقای رتبه را داشته است.

ماهرانی تصریح کرد: ایران همچنین در سال 2021 در میان کشورهای دارای درآمد متوسط به بالا در جایگاه 13 و در میان کشورهای منطقه آسیای مرکزی و جنوبی، پس از هند، در جایگاه دوم قرار دارد.

خاطر نشان می شود، در این جلسه راهکارهای حضور شرکت های فن آور و دانش بنیان فارس در مناقصات کشور بلاروس مطرح شد و سایر اعضا به بیان نظرات و سوالات خود پرداختند.

کد خبر 1122044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha