حضور نیروهای متعهد و خدمتگذار در نیروی انتظامی

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز نیروهای متعهد و خدمتگذار بسیاری در نیروی انتظامی وجود دارند که از انقلاب اسلامی جوشیده اند، گفت: ایران اسلامی به برکت نیروهای مسلح از امن ترین کشورهای جهان به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۹ آذر) در دیدار با روسای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این دو کلمه عقیدتی و سیاسی هر کدام معنای جداگانه ای دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست همان تدبیر امور است، افزود: شخص یک هدفی دارد و برای رسیدن به آن هدف به ابزاری نیاز دارد که آن ابزار دارای سلسله مراتبی است و اصل معنای سیاست تقریبا همین موضوع است.

 

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه به خاطر نحوه برخورد برخی از جناح ها، برداشت عمومی از سیاست تبدیل به یک معنی بدی شده است و از آن به عنوان کلک و تزویر و حیله یاد می شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به سیاست خانه گفت: سیاست خانه این است که یک خانواده صالح و مومن برای داشتن و تحویل دادن فرزندی صالح به جامعه باید یک سری مقدمات انجام دهد و انسان برای رسیدن به رشد و کمال باید مراحلی طی کند، این مقدمات و مراحل سیاست گفته می شود، زمان و مکان نیز نمی شناسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در زیارت خطاب به ائمه هدی(علیه السلام) به عنوان سیاست العباد گفته می شود، یعنی اگر امورات دست این افراد باشد برنامه ها را طوری تنظیم می کنند که همه به کمال برسند، البته اگر هوای نفس انسان بگذارد.

 

وی با اشاره به اینکه عقیدتی نیز به معنای گره و بستن در قلب بر اساس ایمان است، افزود: در این نامگذاری منظور عقیده اسلامی است و عقیده و سیاست در کنار یکدیگر معنی می دهند و برای وصول به اهداف باید سیاستی که بر اساس این عقیده است که همان راه انبیاء و برای تربیت جامعه، رشد و کمال انسان ها است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه هیچ هدفی ارزشمندتر از واقعیت این مفهوم وجود ندارد، ادامه داد: عقیده همان عقیده حقه ایمانی است که سیاست بر اساس آن تنظیم شود، یعنی فرزند، خانواده، جامعه و دولت بر اساس این عقیده سیاست گذاری می شود، که مطابق با فلسفه خلقت جهان و اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این عقیده همان حقیقت توحید و فلسفه انبیا و خلقت جهان است و هیچ پلیدی و چهره ای زشت تر از این وجود ندارد که عقیده به حق، خدا و مبدا را فاسد کند و  اگر جایگاه انسانیت، کمال و ایمان وجود نداشته باشد آفتاب بر هرچه بتابد فایده ای ندارد.

 

وی با اشاره به شهربانی و نیروی انتظامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهربانی و ژاندارمری قبل از پیروزی انقلاب دست به هر جنایتی می زدند و در مسئله کشف حجاب انسان های بسیاری را به قتل رساندند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز از نیروی انتظامی به عنوان یک پلیس امین و شجاع در کنار سپاه پاسداران یاد می شود، افزود: امروز نیروهای متعهد و خدمتگذار بسیاری در نیروی انتظامی وجود دارند که از انقلاب اسلامی جوشیده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: به خدمت به نیروی انتظامی افتخار کنید و  امروز نیروی انتظامی به جایگاه معقول، محبوب و مشروعی دست یافته است و مسئولیت حفاظت از جان، امنیت و ناموس مردم را بر عهده دارد و از آن مشاغلی است که مسئولیت های مختلفی را بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با کمک نیروهای مسلح قوی شده است، گفت: اگر این اتفاق نمی افتاد دشمنان با مردم صدبرابر بدتر از سایر کشورها رفتار می کردند و ایران اسلامی به برکت نیروهای مسلح از امن ترین کشورهای جهان به حساب می آید.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بسیار از مشاغلی که نیروی انتظامی دارد از نوع امربه معروف و نهی از منکر شرعی است، بیان کرد: از این فرصت طلایی برای نجات بشر و مظلومان جهان که زیر چکمه های استکبار قرار دارند استفاده کنید و در این کشورهای به ظاهر متمدن ببیند که این وحشی های اروپایی با زنان و کودکان چه می کنند.

کد خبر 1122047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha