ضرورت ایجاد مرکز کاریابی در دانشگاه ها

معاون فناوری نوآوری وزارت علوم گفت: باید در دانشگاه ها مرکز کاریابی و مدرسه اشتغال راه اندازی شود.

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علی خیرالدین»، معاون فناوری نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پارک های علم و فناوری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: معاونت فناوری نوآوری به شکل رسمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفت و بنده به عنوان معاون خدمت خواهم کرد.

 

او افزود: از سطوح آمادگی فناوری، پژوهش بنیادی و کاربردی تا تبدیل ایده تا محصول بر عهده وزارت علوم است و در بخش خلق نوآوری اقدامات بیشتری صورت می گیرد.

 

خیرالدین با تاکید بر اینکه باید کارآفرینی را در دانشگاه جدی بگیریم، گفت: شنیده ام که بسیاری از دانشگاه ها مسئول کارآفرینی ندارند اما دانشگاهی مثل صنعتی شریف صدها برنامه برای کارآفرینی دارد.

 

او توصیه کرد تا دانشگاه ها مرکز کاریابی ایجاد کنند و گفت: دانشگاه شریف این کار را انجام داده است و باید ما در دانشگاه ها مدرسه اشتغال ایجاد کنیم.

 

معاون فناوری نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه تحقیقات ما باید نیازمحور باشد، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از دانشگاه ها حتی نمی توانند مشکلات خود را حل کنند و به دنبال مشاور می گردند.

 

او تاکید کرد: باید گفتمان فناوری در کشور به ویژه در هفته پژوهش توسعه و ترویج یابد.

 

خیرالدین همچنین به راه اندازی اتاق فکر و اندیشکده در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها هم باید اتاق فکر و اندیشکده داشته باشند.

کد خبر 1122075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha