بیش از ۲۲ معلول تحت حمایت بهزیستی استان زنجان هستند

به گفته محمدی، ۲۲ هزار و ۳۲۶ معلول تحت حمایت بهزیستی استان زنجان هستند و از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۲ معلول مستمری دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: از 8 تا 14 آذرماه به عنوان هفته افراد دارای معلولیت با شعار «پیش به سوی دنیایی فراگیر دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» نامگذاری شده است.

 

محمد محمدی به جامعه معلولین استان زنجان اشاره کرد و گفت: علاوه بر مقوله ژنتیک در بحث معلولیت تصادفات رانندگی نیز در این مهم اثرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه 22 هزار معلول تحت حمایت بهریستی هستند، گفت: در راستای پیشگیری از معلولیت موضوع مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در دستور کار است.

 

این مسئول تعداد معلولین جسمی حرکتی را 9448 نفر ، معلولین بینایی را 2812 نفر ، معلولین صوت و گفتار را 296 نفر، معلولین شنوایی را 2986 نفر ، بیماران روانی مزمن را  3171نفر و معلولین ذهنی را 4370 نفر اعلام کرد.

 

این مسئول به غربالگری افراد در بدو تولد برای پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و افزود: غربالگری شنوایی و بینایی در مراکز بهزیستی انجام می شود.

 

محمدی تعداد مستمری بگیران معلول را 11 هزار و 142 نفر عنوان کرد و افزود: پیشگیری از معلولیت اولویت اصلی بهزیستی است ولی برای تحت حمایت قرار گرفتن معلولین باید از کمیسیون مربوطه تایید شود.

 

وی به توانبخشی مبتنی بر جامعه در بخش شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: 8208 نفر معلول در روستاها شناسایی و تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 نفر ورزشکار نابینا، 140 ورزشکار ناشنوا و 650 ورزشکار معلول جسمی و حرکتی تحت حمایت بهزیستی استان زنجان است.

 

محمدی با اشاره به مراجعه 770 نفر به کمیسیون پزشکی در سال جاری اشاره کرد و گفت: 1139 دانش اموزان و دانشجویان کمک هزینه تحصیلی در سال گذشته دریافت کردند.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، کمک هزینه درمان و توانبخشی به افراد دارای بیماری PKU به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری پرداخت می شود. کمک هزینه تهیه مواد غذایی مخصوص برای افراد دارای بیماری PKU به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری و بروز اختلالات ذهنی پرداخت می شود و در حال حاضر 43 نفر تحت پوشش هستند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مراکز روزانه توانبخشی در استان 14 مرکز است که تعداد 559 نفر از معلولین از امکانات موجود در این مراکز بهره مند می گردند.

 

محمدی تعداد مراکز شبانه روزی را 10 مرکز خواند و گفت: تعداد 723 نفر در این مراکز نگه داری می شود. همچنین تعداد سالمندان حوزه توانبخشی 2825 نفر و  تعداد سالمندان با اعضای خانوار4269 نفر می باشد.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، تعداد سالمندان نگه داری شده در مراکز شبانه روزی  146 نفر و تعداد سالمندان بهره مند از امکانات مراکز روزانه 108 نفر است.

 

کد خبر 1122083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha