افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» عصر امروز ( 9 آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 154 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 70 نفر مبتلای قطعی و 14 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 82 هزار و 579 نفر بهبود یافته گزارش شده است.


وی ادامه داد: از 473 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست می باشد، حدود 25 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا هستند.


یزدان پناه افزود: متأسفانه کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زنگ خطری برای همه افراد جامعه به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که نیازمند توجه و نظارت بیشتری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به احتمال ورود سوش جدید کرونا به کشور و استان، لازم است همه افراد واجد شرایط واکسیناسیون خود را تکمیل نمایند و کسانی که تاکنون واکسن نزده اند نوبت اول واکسن خود را تزریق نمایند تا شاهد فرم های شدید بیماری و مرگ و میر در استان نباشیم.

کد خبر 1122095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha