شوراي توسعه قرآني براي شناسايي استعدادها در شهرري راه اندازي شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری گفت: شوراي توسعه قرآني براي شناسايي استعدادهاي قرآني در شهرري راه اندازي شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی تحت عنوان توسعه قرآنی که در فشافویه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر برگزاری شورای توسعه قرآنی در شهرستان که مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است در شهرری اقدام کردیم و این اقدام خوب منجر شد تا در بخشی جلسات را در کنار شورای فرهنگ عمومی شورای توسعه قرآنی را برگزار کنیم و تمام دهیاران، بخشداران، شهرداران، ائمه جمعه در آن عضو هستند.

صفوی افزود: هدف از برگزاری این جلسات این است که جوانان را به فرهنگ و سبک قرآنی که تلاش‌های زیادی صورت گرفته است گره بزنیم که این اتفاق باعث شناخت استعدادهای جوانان و نوجوانان است و به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۳۳ مصوبه داشته ایم گفت: شورای توسعه قرآنی طی اولین جلسه با حضور ۴۰۰ نفر از مدیران مدرسه در حرم عبدالعظیم برگزار شد و در بخش‌هایی هم به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و روخوانی، روان خوانی و حفظ اختصاص داده شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات زندگی موجود با برگزاری صحیح این برنامه حل خواهد شد، افزود: یکی از تأثیرات مهم این طرح گسترش تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآنی بوده و برگزاری جشنواره‌های هنری، فرهنگی و تجسمی در قالب‌های مختلف است.

صفوی عنوان داشت: بزرگترین هدف این شورا شناسایی افراد قرآنی در روستاها و شهرها بوده که از ظرفیت این عزیزان برای تدریس در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

کد خبر 1122143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha