لزوم حمایت از کسب و کارهای خرد/ ذهن خلاق جوان رخدادهای بزرگی را رقم می زند

حمایت و رعایت عدالت مهمترین خواسته جوانان در حوزه اشتغال است و بی شک ذهن خلاق و پویایی جوان ایرانی با پشتوانه توکل و توسل به ائمه معصومین (ع) می تواند رخدادهای بی نظیری را رقم بزند و کشور را سمت توسعه سوق دهد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: مجموعه های خودجوش و فعال در سطح جامعه یکی از مهمترین بازوان هدایت کشور هستند که می توانند بخش عمده ای از مشکلات کشور را برطرف کنند.

 

امروزه افراد انقلابی و فعال بسیاری هستند که با حداقل امکانات توانستند واژه خودکفایی را معنی کرده و برای خود و دیگران اشتغال پایدار ایجاد کنند.

 

لزوم حمایت از شرکت های تولیدی جوانان

مدیر موسسه احرار اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: متاسفانه ‌علی‌رغم تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری اهمیت آنچنانی به ایده ها و خلاقیت های جوانان داده نمی شود که این مهم یکی از مهمترین ضعف های مدیریتی در کشور به شمار می رود.

 

«حجت الاسلام سید مرتضی عباسی» می افزاید: صحبت از عملکرد ضعیف برخی مدیران در سطح کلان کشور و استانی تبدیل به یک موضوع عادی در جامعه شده که این اتفاق می تواند با روی کارآمدن مدیران جوان انقلابی اصلاح شود.

 

وی با تاکید بر حمایت از شرکت های تولیدی جوانان اضافه می کند: موسسه احرار چندین طرح اشتغالزایی پایدار با ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را ارائه کرده اما متاسفانه به این طرح ها وقعی داده نشده است که این اتفاق باعث سرخوردگی جوانان می شود.

 

مدیر موسسه احرار اهواز عنوان می کند: تسهیلات اشتغالزایی در تبلیغات مدیران به وضوح قابل مشاهده است اما در عمل این تسهیلات به سختی و با رانت های بسیار به افراد خاص داده می شود؛ این نوع ارائه تسهیلات در شان انقلاب اسلامی نیست.

 

وی تصریح می کند: شایسته است کارگروهی در سطح کلان کشوری برای رصد و پیگیری اعطای مشکلات جوانان در حوزه اشتغالزایی تشکیل شود که این کارگروه می تواند صدای جوانان در بی عدالتی ها باشد.

 

تسهیلات اشتغالزایی به سختی داده می شود

یک فعال اقتصادی در گفت وگو با خبنگار خبرگزاری شبستان می گوید: راه اندازی یک فضای کسب و کار با ظرفیت اشتغال پایدار ۱۰ نفر مبلغی در حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی عمومی این مبلغ به سختی یافت می شود.

 

«حسین محمدی» ادامه می دهد: یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای تامین هزینه جهت راه اندازی کسب و کارهای کوچک یا متوسط ایجاد صندوق های چندنفر سرمایه گذاری است که در این روش می توان به هر کس به اندازه سهم خود سهام داده شود که با همکاری گروهی می توان بار سنگین تامین مالی یک کسب و کار خرد را کاهش دهد.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به سختی داده می شود عنوان می کند: پیچ و خم های اداری، کاغذبازی های بی مورد و وثیقه های سنگین از مهمترین عوامل کاهش درخواست تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور است که باید این روند ارائه تسهیلات بازنگری شود.

 

این فعال اقتصادی یاد آور می شود: بی شک در سال های آینده کشور در دستان جوانان امروز خواهد بود بنابراین شایسته است از هم اکنون جوانان را با آزمون و خطاهای اقتصادی آشنا کنیم تا در سنین پختگی بتوانند سکان هدایت کشور را بدون ترس در دست بگیرند.

 

حمایت و رعایت عدالت مهمترین خواسته جوانان در حوزه اشتغال است، بی شک ذهن خلاق و پویایی جوان ایرانی با پشتوانه توکل و توسل به ائمه معصومین (ع) می تواند رخدادهای بی نظیری را رقم بزند و کشور را بیش از این به سمت توسعه سوق دهد.

 

کد خبر 1122151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha