از رسیدگی به محرومان با «مهر مهدوی» تا حل  مشکلات حقوقی مردم در مسجد فاطمه الزهرا(س)

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اجرای طرح «مهر مهدوی» به همت مسجد فاطمه الزهرا(س)، گفت: در قالب این طرح به محرومان تحت پوشش رسیدگی می‌شود. علاوه بر این برای حضور موثر در نهضت مواسات، شبکه خیرین مساجد شهر ری را تقویت کرده‌ایم.

 

حجت الاسلام «علی محمدی»؛ در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری اظهار کرد: با توجه به اینکه این طرح در ۱۵ مسجد شهرری اجرا می شود، به همین جهت در مسجد ما نیز به منظور رسیدگی به مشکلات حقوقی و خانوادگی اهالی محله اجرا می شود.

 

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) واقع در شهرری با اشاره به دیگر رویکردها و برنامه های مسجد بیان کرد: به منظور استمرار حمایت های مسجد جامع فاطمه الزهرا(س) از محرومان طرح «مهر مهدوی» با هدف کمک رسانی به محرومان و توزیع بسته های ارزاق به خانواده های تحت پوشش مسجد اجرا شد و به ۱۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش کمک های معیشتی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به تقویت شبکه خیرین مساجد شهر ری گفت: در قالب این شبکه شناسایی، هدف‌گذاری، تعامل و بهره گیری از ظرفیت های مساجد برای کمک رسانی به محرومان صورت گرفت.

 

حجت الاسلام محمدی به برنامه های سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که به همت مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد نیز اشاره کرد و گفت: به همت بچه های مسجد از پرستاران بیمارستان های فیروزآبادی، درمانگاه فاطمه الزهرا(س) و شهدای هفتم تیر تقدیر به عمل آمد.

 

وی همچنین از برنامه ریزی این مسجد برای برپایی «سوگواره فاطمی» در ایام فاطمیه خبر داد و تصریح کرد: این سوگواره با حضور سخنرانان و خطبا همراه با روضه خوانی و برپایی ایستگاه صلواتی اجرا می شود. سال گذشته به دلیل شرایط بحران کرونا در ایام فاطمیه برنامه عزاداری مجازی برگزار کردیم و با برپایی کاروان سوگ فاطمی در روستاهای حاشیه ای، شش هزار بسته معیشتی نیز میان خانواده های بی بضاعت توزیع نمودیم.

 

 وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی یکی دیگر از برنامه های این مسجد مزین به نام حضرت فاطمه(س) است، اضافه کرد: در طول سال برنامه های فرهنگی، پویش و مسابقاتی پیرامون حجاب و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) از سوی مسجد در مناسبت های مختلف برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد جامع فاطمه الزهرا(س) به برنامه های فرهنگی مسجد برای گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان هم اشاره کرد و گفت: در مسجد برای گروه های سنی 7تا11،12 تا 16سال،17تا20 در مسجد برنامه های فرهنگی تدارک دیده ایم که این برنامه ها در محورهای آموزش قرآن کریم، مهارتی، کنترل خشم،گفت و گو، ورزشی و اردویی همراه با فعالیت های جمعی است.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران اوج بحران کرونا این مسجد با همکاری 34 مسجد محوری شهرری مشغول خدمت رسانی به مردم شد، به گونه ای که با احصای نیاز محله به مردم خدمات ارایه می داد و ظرفیت مسجد را برای ساماندهی اقشار محروم و بیماران کرونایی به میدان آورد.

 

گفتنی است، مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری یکی از مساجد محوری و فعال در شهرری است که در سال 1361 تاسیس شد. رویکردها و برنامه های این مسجد بر محور فعالیت های تربیتی و اجتماعی دنبال  می شود. تکریم شخصیت ها، خانواده های بی سرپرست و فقرا و دلجویی از آنها از جمله اقداماتی است که از سوی بچه های مسجد فاطمه الزهرا(س) انجام می شود.

کد خبر 1122183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha