پوستر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی شد

طی مراسمی پوستر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اهالی هنر در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: قراردادن کالاهای فرهنگی منطقه ای و بومی در سبد نیاز خانوار و معطوف کردن توجه جامعه به این کالاها از جمله اهداف وزارتخانه برای برگزاری این جشنواره است.

 

«ناصر نبی زاده» با اشاره به این که خوشبختانه توجه عمومی نسبت به کالاهای فرهنگی بومی بیشتر شده است، اضافه کرد: اما این توجه نیاز به عمق بخشی دارد و باید چرخه تولید، عرضه و مصرف کالاهای فرهنگی منطقه ای و بومی شکل بگیرد.

 

وی با تاکید بر این که برگزاری این جشنواره و پرداختن به کالاهای منطقه ای هم از منظر فرهنگی و هم اقتصادی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته در ارزیابی انجام شده بین استان های برگزار کننده این جشنواره، خراسان جنوبی به عنوان استانی موفق معرفی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین با بیان این که جشنواره در دو بخش هدایای فرهنگی و بخش عروسک برگزار می شود، اضافه کرد: بخش عروسک شامل عروسک های بومی و محلی استان می شود.

 

نبی زاده خاطرنشان کرد: بخش هدایای فرهنگی نیز شامل ۴‌ گروه از جمله الیاف چوبی و حصیری (حصیربافی، ترکه بافی و پخل بافی)، نساجی سنتی(حوله بافی، جاجیم بافی و چادر شب)، بافته های داری (گلیم، پلاس بافی و سفره آردی) و صنایع دستی (گوهرسنگ) می شود.

 

وی با اشاره به جوایز جشنواره عنوان کرد: در هر گروه، نفر اول تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و از هر گروه ۳ نفر شایسته تقدیر لوح و مبلغ ۶ میلیون ریال را دریافت می کنند.

 

نبی زاده یادآور شد: علاقه مندان فقط تا ۲۰ دی ماه سال جاری مهلت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir و بارگذاری عکس آثار در سامانه اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در نظر داشته باشند حتما علاوه بر ثبت نام در سامانه، اصل اثر را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ارسال کنند.

 

 

کد خبر 1122187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha