رفع تصرف سه هزار متر مربع از اراضی ملی در آستارا

سفرکار از رفع تصرف سه هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان آستارا خبر داد.

«تورج سفرکار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: سه هزار متر مربع از اراضی ملی آستارا با تلاش عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا رفع تصرف شد.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان‌اینکه این اراضی در روستاهای کانرود بخش لوندویل و عسگرآباد بخش مرکزی این شهرستان از دست متصرفان خارج شد، افزود: در این رابطه ۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی تصریح‌کرد: ارزش این زمین‌های تصرف شده بر اساس نظر کارشناسان چهار میلیارد تومان است.

 

سفرکار با اشاره به اینکه متخلفان اراضی ملی را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند، گفت: بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و با حکم قضایی، همه آثار تصرف جمع‌آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا از تخریب یک کوره زغال غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و افزود: ماموران منابع طبیعی این کوره زغال را در منطقه کوهستانی بخش لوندویل تخریب کردند.

 

وی، نقش مردم در صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: مردم باید با اداره منابع طبیعی آستارا در صیانت هر بهتر از انفال الهی همکاری لازم را داشته باشند.

 

سفرکار  بیان‌اینکه این شهرستان ۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد، خاطرنشان‌کرد: از مردم و دهیاران انتظار داریم درصورت مشاهده هرگونه تصرف و قطع اشجار آن را با سامانه ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

کد خبر 1122295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha