جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در قزوین

اعلایی گفت: لازم است معتادان متجاهر که تعداد آنها ۵۰۰ نفر برآورد می شود، توسط نیروی انتظامی در قزوین جمع آوری شوند و در سوله هلال احمر به صورت موقت مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد مهدی اعلایی» در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز (چهارشنبه ۱۰ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب نارضایتی مردم است، وجود معتادان متجاهر در شهر است که این معتادان متجاهر به نظم اجتماعی آسیب وارد می کنند و باید با اینها برخورد شود.

 

استاندار قزوین ادامه داد:  لازم است این معتادان متجاهر که تعداد آنها ۵۰۰ نفر برآورد می شود، توسط نیروی انتظامی در قزوین جمع آوری شوند و در سوله هلال احمر به صورت موقت مستقر شوند و برای نگهداری این معتادان در این کمپ باید از ظرفیت و کمک های خیران هم استفاده کرد.

 

وی خاطر نشان کرد:  سالن هلال احمر الوند برای بحث نگهداری معتادان متجاهر مناسب است و لازم است بازدیدی از این سالن صورت گیرد و تا ۳۰ آذر ماه باید ساخت مرکز جدید و ایجاد مرکز موقت برای معتادان متجاهر محقق شود.

 

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: با توجه به عملکرد استان، سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با استقرار ماده ۱۶ در قزوین با توجه به اینکه سپاه اعلام کرده مکانی را به این امر اختصاص می دهد، موافقت کرده است.

 

«علی رحمانی» افزود: ما پیش بینی می کنیم بتوانیم مکانی را با منابع محلی راه اندازی کنیم، ۵۰۰ نفر تعداد عمده معتادان متجاهر ما هستند که اگر مکانی داشته باشیم و این افراد را حمایت کنیم، دغدغه ای نخواهیم داشت.

 

شهردار قزوین هم در ادامه گفت: ما در قزوین باید مرکزی داشته باشیم برای معتادان متجاهر و باید جایی برای این کار درست کنیم که آتش سوزی نشود، امکان قرنطینه وجود داشته باشد و به شرط تأمین بحث مالی این کار قابل انجام است.

 

«مهدی صباغ» یادآور شد: اگر ۱۰ میلیارد تومان برای این بحث هزینه شود، ما هم کمک می کنیم تا این مکان ایجاد شود.

 

کد خبر 1122348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha