دولت و حاکمیت اسلامی در کشور ما نتیجه مجاهدت روحانیون و ایثار شهدای روحانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلام گفت: دولت و حاکمیت اسلامی دارایی ارزشمند این مرز و بوم است که با مجاهدت روحانیون و ایثار شهدای روحانی به بار نشسته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش طلاب و روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان اظهار کرد: وجود شهدای روحانی در این مرز و بوم زمینه‌ساز ایجاد ارامش و امنیت در منطقه هستند و یاد و خاطر این شهدا را گرامی می‌داریم.

 

وی با بیان اینکه اهالی این استان مرزی همیشه مورد هجوم دشمنان بوذه اما مردم در برابر دشمنان رشادت و ایستادگی، شهیدپروری و مجاهدت کردند، افزود: مجاهدت و رشادت مردم و روحانیون در این منطقه مرزی منجر به وجود دولت و حاکمیت اسلامی شده که دارایی بزرگی برای ما به شمار می‌رود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: کشوری مانند عراق به دلیل اختلافات بین شیعه و سنی موفق به تاسیس پارلمان خود نشده‌اند اما ما دارایی‌مان را که دولت و حاکمیت‌مان است را از مجاهدت روحانیون بدست آورده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام شهریاری استقرار امنیت را نخستین فایده دولت دانست و یاداور شد: علما و روحانیون در این دولت حامی و پشتیبانی دولت هستند که در زمان جنگ جوانان خود را راهی جبهه نبرد کردند و در زمان صلح بدنبال حفظ وحدت و برادری بوده‌اند.

 

وی اعلام کرد: استان سرسبز کردستان با مرزبانی جوانان این مرز و بوم به سلامت و امنیت دست یافته است و بانوان نیز در خانواده‌ها شهیدپروری و مرزبان پروری کردند که قابل تحسین است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: تربیت جوانان یک اصل در این کشور به شمار می‌رود و دشمن جوانان ما را با جنگ فرهنگی مورد هجوم قرار داده بنابراین باید جوانان آگاهی داشته باشیم.

 

مسئولیت روحانیون هدایت دل جوانان و جذب جوانان به مساجد است

 

حجت‌الاسلام شهریاری تصریح کرد: مسئولیت جدید همه روحانیون این است که به راهنمایی دل جوانان بپردازند چرا که هجمه دشمن از حالت اسلحه و ترور شخصی به ترور فکری و هجمه فرهنگی و تصاحب دل جوانان تغییر کرده است.

 

وی اضاقه کرد: روحانیون باید زمینه‌ساز حضور و جذب جوانان به مساجد باشند و مرکز بزرگ اسلامی به  تربیت بیشتر طلاب جوان بپردازد.

 

 

حجت‌الاسلام شهریاری اعلام کرد: جوانان باید حس کنند سرباز جبهه جنگ نرم هستند و با تربیت درست مادران در برابر توطئه دشمن آگاهی لازم را داشته باشند.

 

 

امنیت و دولت نعمات اصلی کشور اسلامی هستند

 

وی اضافه کرد: امنیت و دولت نعمات اصلی کشور اسلامی ماست و همه باید برای حفظ این نعمات بکوشیم.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید مهر و محبت داشته باشیم و دلسوز هم باشیم.

 

حجت‌الاسلام شهریاری ما نتوانسته‌ایم در این چهل سال فقر را از کشور برطرف کنیم و این یک اشکال محسوب می‌شود، افزود: فقر و بیکاری هنوز در کشور ما حل نشده و می‌تواند بستری برای دشمن در به دام انداختن جوانان باشد.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم در دولت رئیسی شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم و درامدهای جدیدی را در کشور ایجاد کنیم.

 

بستر ارتباط و مراودات با کشور همسایه فراهم شود

 

وی فراهم کردن بستر ارتباط و مراودات با کشور همسایه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید از فرصت‌های جغرافیایی لب مرز استفاده کنیم و شاهد شکل‌گیری مرادوات اقتصادی باشیم.

 

 

حجت‌الاسلام شهریاری رفع تبعیض را از دیگر مشکلات ما در کشور دانست و اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رفع تبعیض پیشگام بودند و با انتصاب نیروی دریایی از اهل سنت، راه را برای توجه به قومیت‌ها و مذاهب باز کردند.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: گرچه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما همه باید برای رفع مشکلات گام بردارند و کمک کنند تا شاهد کشوری بدون فقر باشیم.

 

 

کد خبر 1122355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha