تولید ۹۹ هزار اصله نهال شناسنامه ‌دار در داراب در سال ۱۴۰۰

فتحی گفت: ۹۹ هزار اصله نهال شناسنامه ‌دار در داراب در سال ۱۴۰۰ تولید شده که شامل نهال های انگور، انار، گل محمدی و انجیر در تنها نهالستان مجوز دار این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حبیب الله فتحی»، امروز (چهارشنبه 10 آذر) با اشاره تولید نهال شناسنامه ‌دار در داراب به خبرنگاران گفت: ۹۹ هزار اصله نهال شناسنامه ‌دار در داراب در سال 1400 تولید شده که شامل نهال های انگور، انار، گل محمدی و انجیر در تنها نهالستان مجوز دار این شهرستان است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب افزود: بر این اساس ۴۰ هزار اصله نهال ارقام مختلف انگور، ۲۷ هزار اصله نهال ارقام انار، ۱۶ هزار اصله نهال گل محمدی و ۱۶هزار اصله نهال انجیر شناسنامه دار تولید شده است.

وی اضافه کرد: با هدف ترویج احداث باغ های استاندارد و تغییر الگوی کاشت در داراب و طبق سهمیه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی فارس به افراد واجد شرایط برای تامین نهال و اندام تکثیری شناسنامه دار، یارانه پرداخت می شود.

فتحی تاکید کرد: نهال های استاندارد باید دارای گواهی بهداشت یا سلامت از لحاظ عدم آلودگی به آفات و بیماری ها باشند و نوع نهال مورد تقاضا نیز متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه باید انتخاب شود.

کد خبر 1122404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha