هنر بهترین ظرفیت برای تحقق نقشه راه گام دوم انقلاب است

سرهنگ امیدی زاده با بیان اینکه دوران ۸ ساله دفاع مقدس برگ برنده و سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هنر بهترین ظرفیت برای تحقق نقشه راه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی و  امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در آیین تجلیل برگزیدگان چهار جشنواره هنری و ادبی و اکران فیلم کوتاه بشقاب پرنده، اظهار کرد: در این مراسم از فیلم کوتاه «بشقاب پرنده» کاری از هنرمند جوان ایلامی سرکار خانم تقی نژاد رونمایی می شود، این فیلم با حمایت معاونت هنری و سینمایی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان  و با مشارکت هنرمندان جوان استان به سرانجام رسیده است.

 

سرهنگ« عبدالنبی امیدی زاده» با اشاره به تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی هنری «فانوس»، ابراز کرد: این جشنواره در  زمینه تولید آثار هنری با محوریت  دفاع مقدس در استان برگزار شده که در حوزه های مختلف هنری و در رشته های تجسمی، تولیدات رادیویی و تلویزیونی از  شهریور ماه فراخوان آن اعلام شده که در مجموع ۵۰ اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه پس از داوری ۱۹ اثر به عنوان منتخبین استانی به مرحله  کشور معرفی شدند، ابراز کرد: همچنین در این مراسم، از برگزیدگان دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه گروه های هنری نیروهای مسلح که استان ایلام به عنوان میزبان منطقه ای این جشنواره انتخاب شده بود، تجلیل می شود.

 

سرهنگ امیدی زاده بیان کرد: این جشنواره با حضور ۵ استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان در دو بخش تئاتر خیابانی و  صحنه ای  برگزار شد که در مجموع ۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد  و  در نهایت ۲ اثر در  بخش های صحنه ای و خیابانی از استان های ایلام و همدان به مرحله کشوری معرفی شدند.

 

معاون فرهنگی و  امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام  گفت: در این مراسم از فعالان فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس در استان با حمایت های این بنیاد مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و امید است که زمینه ساز تعامل و فعالیت هار چه بیشتر هنرمندان در  عرصه های تولیدات فرهنگی و هنری فاخر باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، بسیاری از هنرمندان در رشته های مختلف هنری از جمله تئاتر و فیلم و عکس در جبهه های حق علیه باطل حضور می یافتند و علاوه بر تقویت روحیه رزمندگان اسلام، اخبار و فضای قدسی سنگرها و توکل و توسل رزمندگان و فضای معنوی جبهه ها را به جامعه منتقل می کردند.

سرهنگ امیدی زاده  با بیان یانکه امروز آنچه ما از دوران دفاع مقدس داریم  و به ما رسیده است در واقع به همت تلاش همان هنرمندان عزیز بوده است، تصریح کرد: در مقطع کنونی که رهبر معظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم بر انتقال ارزش‌ها و تجربیات گران‌بهای چهل ساله اول انقلاب به نسل‌های نوجوان و جوان تأکید فرموده اند، هیچ ظرفیتی بهتر از هنر نمی‌تواند برای تحقق این نقشه راه و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌ها به کار گرفته شود.

 

وی ابراز کرد: دوران 8 ساله دفاع مقدس برگ برنده و سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد و آنچه امروز باعث افول قدرت غرب و به ویژه آمریکا در برابر جمهوری اسلامی شده است، همه به برکت خون پاک شهیدان است و بر همه ما واجب است با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در راستای انتقال این ارزش های معنوی  به نسل های جوان نوجوان و آینده سازان این کشور تلاش کنیم.

 

معاون فرهنگی و  امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های هنری فانوس، تئاتر سنگر و سایر جشنواره های هنری در سطح بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بستر مناسبی جهت خلق آثار هنری ارزشمند در عرصه دفاع مقدس و شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای هنرمندان استان در این زمینه بوده که امید است با تلاش و جدیت گام های موثری در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای عزیزمان برداشته شود.

 

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی هنری «فانوس»، برگزیدگان مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره ملی تئاتر «سنگر» و فعالان هنری استان در عرصه دفاع مقدس با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

 

همچنین در این مراسم از فیلم کوتا « بشقاب پرنده» کاری از هنرمندان ایلام رونمایی و اکران شد و برگزیدگان مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و نفرات برتر مرحله استانی دهمین جایزه ادبی داستان کوتاه «یوسف» نیز تجلیل شد.

کد خبر 1122416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha