تربیت لشکر سایبری از طلاب جوان و نوجوان نیاز مهم جامعه است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: کمبود اعتبارات و مسائل مالی از دغدغه های جدی در حوزه های مختلف است و باید با رفع این موانع، لشکر سایبری از طلاب جوان و نوجوان نیاز جامعه است که بسیاری از این افراد مهارت های فراوانی در فضای مجازی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران، حجت الاسلام «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۰آذر) در دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: امروز سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس است و جمله معروف ایشان که گفتند: «دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست» و اینکه «ما ولی مردم نیستیم و وکیل مردم هستیم» از جملاتی است که باید مورد توجه باشد و همچنین گرامی می داریم یاد و نام شهیدان فخری زاده و شهریاری را که در سالرزو شهادت شان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: این مملکت یک ولی دارد و بقیه وکیل و موکل هستند و یک ولی داریم و همه باید پای رکاب ولی و رهنمودهای این ولی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: طرح تحول و سند راهبردی در تبلیغات اسلامی نیازی است که انتظار داریم زودتر اجرایی شود و به نوعی اقدامات اجرایی و انجام این سند راهبردی را ببینیم.

 

امام جمعه ساری افزود: متاسفانه تبلیغات را در طول سالهای مختلف جدی نگرفتیم و جدی گرفته نشد و با توجه به اینکه تبلیغات امپراطور خبری و رسانه ای است باید مورد توجه باشد و اینکه باید ذر این بخش کار بیشتری انجام و اجرایی شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: با بدنه عظیم ملت مسلمان باید مساله تبلیغ جدی گرفته شود و اینکه افرادی که در مساجد و مراسم ها نیستند در کجا باید ارتباط داشته باشیم؟ و تنها جایی که همه نوع مردم می آیند در مراسم ختم است و همه افزرادی که دارای فرهنگ دینی هستند و نیستند در این مراسم حضور دارند و جدای از مسائل اطعام دهی، باید از این مراسم ها استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: در فضای مجازی خیلی به روز نیستیم و باید از هم اکنون خود را برای سی سال بعدی که تبلیغات فراوانی دارند؛ آماده کنیم و اینکه طلاب خود را آماده کنیم و تبلیغات نورین برای آینده در نظر گرفته و ببینیم در آینده تبلیغات و رسانه و اطلاع رسانی به چه صورتی خواهد بود و از هم اکنون آماده باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآور شد: کار در حوزه تبلیغات اسلامی بسیار گسترده است و یکی از ابزارهای مهم آن در حوزه هنر است و تلاش کنیم تا با زبان هنر حرف بزنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: کمبود اعتبارات و مسائل مالی از دغدغه های جدی در حوزه های مختلف است و باید با رفع این موانع، لشکر سایبری از طلاب جوان و نوجوان نیاز جامعه است که بسیاری از این افراد مهارت های فراوانی در فضای مجازی داریم و باید از این مهارت ها استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه باید مبلغین نشسته در فضای مجازی تربیت کنیم که در فضای مجازی تبلیغات کنند؛ خاطر نشان کرد: باید لشکر و مبلغ اینچنینی تربیت کنیم که جدی گرفته نمی شود و امروز کار در فضای مجازی اولیوت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: شورای عالی فضای مجازی در مازندران نماینده استانی ندارد و این در حالیست که همه دستگاهها در استان اداره کل دارند اما این شورا نمایندگی ندارد و این نقص کار است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: بسیاری از توصیه های رهبری در اقتصاد، شورای عالی فضای مجازی، مبارزه با فساد و بسیاری از موارد دیگر و جمعیت نادیده گرفته شد و کمرنگ عمل کردیم و در همین دنیا ضرر کردیم و باید در این بخش تقویت شویم.

وی گفت: بسیج مهم است و باید تلاش کنیم تا به لشکر مناسب در این بخش برسیم و در همه موارد تبلیغات را باید جدی بگیریم و در اداره تبلیغات اسلامی، مساجد و تریبون مساجد برای ما بهترین کمک کار برای تبلیغات است و انتظاری که داریم وجود ندارد و باید در این بخش فعال تر وارد شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: هراس در دل ضرر دارد و لذا باید خوف داشته باشیم و باید خوف خطر داشته باشیم و پیش بینی کنیم اما هراس نباید داشته باشیم و لذا برای آینده تبلیغات اسلامی باید خوف داشته باشیم و خطرات را ببینیم اما هراسی از آن نداشته باشیم و باید آسیب ها و فرقه های انحرافی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: پیشگیری مهم است و به نظر من بعنوان نمونه در رابطه با معتاد قبل از درمان معتاد باید کار پیشگیرانه انجام دهیم و همینطور در رابطه با فرقه های انحرافی هم باید پیشگیری انجام شود تا فرزندان این مرز و بوم به این سمت کشانده نشوند.

 

وی تصریح کرد: نباید از تبلیغات آسیبی غافل شویم و باید آسیب های مختلف که جامعه را تهدید می کند بازگو و بیان و تبلیغات شود و در مسائل مختلف باید مسائل را تبیین کرد تا با پیشگیری در مسائل مختلف، از تهدیدات جلوگیری شود.

کد خبر 1122418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha