غایت هنر، ایجاد ارتباط بین هنرمند و جامعه است

پیرسبزی غایت هنر را ایجاد ارتباط بین هنرمند و جامعه دانست و گفت: ملاک شرکت در جشنواره نیست، بلکه جشنواره بهانه ای برای تلقین بهتر زندگی کردن و به اجرای عمومی رفتن آثار نمایشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر  استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، هیئت داوران و جمعی از هنرمندان تئاتر استان در هتل المپیک یاسوج برگزار شد.

 

«محمدعلی پیرسبزی» در این آئین گفت: امسال برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر  استان بعد از دوسال شرایط سخت را با حضور اهالی هنر در این فضای صمیمانه برگزار می کنیم.

 

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اجرای نمایش تئاتر بعد از اینکه به روی صحنه می رود، خستگی چند ماه را از بین می برد و باعث شور و نشاط در جامعه می شود.

 

وی با بیان اینکه غایت هنر ایجاد ارتباط بین هنرمند و جامعه است، خاطرنشان کرد: ملاک شرکت در جشنواره نیست، بلکه جشنواره بهانه ای برای تلقین بهتر زندگی کردن و به اجرای عمومی رفتن آثار نمایشی است.  

 

پیرسبزی با بیان اینکه جشنواره سی و سومین تئاتر استان از ۶ تا ۹ آذر ماه سال جاری در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار شد، افزود: در این جشنواره سال ۱۴ اثر نمایش شرکت کرده اند که از این تعداد، ۱۰ اثر پذیرفته شد و با نظر هیئت داوران دو  اثر از استان به جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد داده شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جشنواره سه اثر در حوزه دفاع مقدس و هفت اثر در حوزه هنجارها و آسیب های اجتماعی به روی صحنه رفته اند.

 

شایان ذکر است در ادامه این آئین، هیئت داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد دو اثر نمایشی «خوابنامه ملیجکان» به کارگردانی کورش شمس و نمایش «تو را از من گرفتی» به کارگردانی بهنام خانبازی را به جشنواره کشوری تئاتر فجر پیشنهاد دادند.

کد خبر 1122427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha