توانمندسازی هیئت امنای بقاع متبرکه فارس موجب رشد گردشگری مذهبی می شود

حجت الاسلام صفری گرائی گفت: انسجام و توانمندسازی هیئت امنای بقاع متبرکه فارس به ویژه در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اهمیت فراوانی دارد و موجب رشد گردشگری مذهبی در استان فارس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «رحیم صفری گرائی»، امروز (چهارشنبه 10 آذر) در برگزاری دوره آموزشی توجیهی هیئت امنای بقاع متبرکه فارس گفت: در این دوره که به صورت وبینار برگزار شد، ۲۵۰ عضو هیئت امنای حرم های مطهر امامزادگان استان فارس شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: این دوره آموزشی با هدف مهارت افزایی و استفاده از تجربیات مدیران حرمین مطهر امامزادگان (ع) در استان برگزار شده و شامل ارتباط زنده تصویری شهرستان های فارس با اساتید در تهران نیز بود.

وی با اشاره به شمار بقاع متبرکه در استان عنوان کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در فارس وجود دارد که به استان جایگاه مذهبی و فرهنگی ویژه داده و موجب شده تا از سوی مقام معظم رهبری، سومین حرم اهل بیت (ع) نام بگیرد.

حجت الاسلام صفری گرائی ادامه داد: انسجام و توانمندسازی هیئت امنای بقاع متبرکه فارس به ویژه در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اهمیت فراوانی دارد و موجب رشد گردشگری مذهبی در استان فارس خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس، اقدامات خدام و هیئت امنای حرم های مطهر امامزادگان فارس در شیوع کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: راه اندازی مراکز فرهنگی، قرآنی و اجتماعی با عنوان مراکز «اُفق» و شناسایی خانواده های نیازمند پیرامون بقاع متبرکه با هدف حمایت و پشتیبانی از این افراد، اجرای طرح «شمیم خدمت» و اختصاص بخشی از فضای آستان مقدس امامزادگان (ع) به کارگاه های آموزش و مهارت افزایی و توانمندسازی خانواده ها به منظور ایجاد درآمد پایدار و ... از این اقدامات بوده است.

حجت الاسلام صفری گرائی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه، پایگاه های مردمی است و هیئت امنا و خدام این اماکن مقدس باید قدردان این موهبت اهی باشند و با اخلاص به زائران خدمت کنند.

کد خبر 1122451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha