حمایت از سلامت بانوان در جامعه اسلامی از اهمیت فراوانی برخوردار است

حسینی گفت: حمایت از سلامت بانوان به عنوان اساس خانواده و به ویژه در جامعه اسلامی از اهمیت فراوانی برخوردار است و در اصلاح جامعه و تامین سلامت عمومی جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید وحید حسینی»، امروز (چهارشنبه 10 آذر) در آئین گشایش کنفرانس بین المللی سلامت زنان گفت: توجه به سلامت بانوان موجب اصلاح جامعه می شود و توجه به سلامت آنها در بحران شیوع کرونا حائز اهمیت ویژه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نیمی از جمعیت دنیا را بانوان تشکیل داده اند و در فعالیت های اجتماعی، نقش موثری دارند اما در بحران شیوع کرونا مسئولیت های خود را با استرس و مشکلات بیشتری به انجام می رسانند.

وی اضافه کرد: این دوره از کنفرانس بین المللی سلامت زنان با محوریت کرونا برگزار شده است و زنان سرپرست خانوار و بانوان شاغل برای حضور در فعالیت های اقتصادی در دوران کرونا در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

حسینی تاکید کرد: بانوان دارای فیزیولوژیک ویژه هستند و در دوران بارداری و شیردهی بیش از دیگران با چالش های کرونا مواجه می شوند البته بارداری احتمال ابتلا به کرونا را بیشتر نمی کند اما در این دوران و به ویژه در ماه های پایانی، شدت بیماری افزایش یافته است و به همین دلیل، انتخاب محور توجه به سلامت بانوان در دوران کرونا برای برگزاری این رویداد علمی، انتخابی شایسته است و موجب جلب توجه بین بخشی به سلامت بانوان، در کنار تلاش های مجموعه سلامت کشور می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: حمایت از سلامت بانوان به عنوان اساس خانواده و به ویژه در جامعه اسلامی از اهمیت فراوانی برخوردار است و در اصلاح جامعه و تامین سلامت عمومی جامعه تاثیرگذار است.

خاطر نشان می شود، دهمین کنفرانس سلامت زنان  صبح امروزذرآذر به میزبانی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به صورت آنلاین آغاز شده است و با ارائه سخنرانی و میزگردهای علمی تا 11 آذر ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1122480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha