زمین ساخت مسکن در ۱۰  شهر خراسان جنوبی تأمین شد

تنها از تأمین زمین در ۱۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی برای احداث مسکن در طرح جهش مسکن خبر داد و گفت: همچنین برای شهرهای شوسف، گزیک و درح زمین ها توسط بنیاد مسکن تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قاسم تنها» امروز (۱۰ آذر) در جلسه شورای تامین مسکن شهرستان نهبندان که به ریاست فرماندار نهبندان برگزار شد، اظهار کرد: برای احداث یک میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن منتظر ابلاغ بخشنامه ها هستیم تا سریع تر کار احداث مسکن در استان آغاز شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه وظایف بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، سه موضوع است، گفت: ثبت نام متقاضیان در سایت سمن، پالایش افراد، تامین تسهیلات و تامین زمین توسط بنیاد مسکن در دست اقدام است.

 

وی از تأمین زمین در ۱۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی برای احداث مسکن خبر داد و تصریح کرد: در طرح نهضت مسکن برای شهرهای شوسف، گزیک و درح زمین ها توسط بنیاد مسکن تأمین شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح نهضت ملی که ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی است، تسهیلات به صورت ۱۰۰ میلیونی و باز پرداخت ۲۰ ساله و نرخ کارمزد پنج درصد است که آغاز شده و در سال ۱۴۰۰ که چهار و ۵۰۰ نفر سهمیه استان خراسان جنوبی است تاکنون سه هزار و ۸۱۲ نفر به مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده است و هزار و ۷۰۰ نفر به بانک ها معرفی و ۷۰۰ مورد عقد هم قرارداد داشته ایم.

 

تنها گفت: ۳۳۲ مورد سهمیه شهرستان نهبندان است که نیاز است افراد سریع تر به بانک ها معرفی شوند.

 

وی با بیان اینکه در مقاوم سازی شاخص کشوری ۵۲ درصد است، گفت: این شاخص هم اکنون در خراسان جنوبی ۵۳ درصد است که از متوسط کشوری جلوتر هستیم؛ این عدد در نهبندان بالای ۷۲ درصد و از بقیه شهرستان های استان در جایگاه بهتری قرار دارد که بخش قابل توجهی در دو سال اخیر احداث شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی مجموع اعتبارات اجرای طرح ها در سطح شهرستان نهبندان را پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای جذب اعتبارات ملی باید تلاش شود.

کد خبر 1122492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha