بی توجهی به پروتکل های بهداشتی نگران کننده است/  افزایش واکسیناسیون کرونا

دکتر شیرانی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا با وجود انجام واکسیناسیون گفت: بی توجهی به پروتکل های بهداشتی نگران کننده است.

«شاهین شیرانی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به وضعیت واکسیناسیون، مبتلایان به کرونا و اقدامات صورت گرفته در پیشگیری و قطع زنجیره آن اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود واکسیناسیون کرونا اما به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: رعایت پروتکل بهداشتی در مبارزه با کرونا با وجود واکسیناسیون ضرورت دارد و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی نگران کننده است.

 

وی ادامه داد: واکسن در پیشگیری به ابتلا و همچنین کاهش مرگ و میر اثر دارد اما با توجه به تغییرات ماهیت این ویروس و برای جلوگیری از انتقال آن انجام اقدامات ایمنی و رعایت اصول بهداشتی نباید ترک شود.

 

شیرانی با اشاره به تلاش و همت تیم بهداشت و درمان برای ارائه خدمت به بیماران و پیشگیری از شیوع این بیماری تصریح کرد: ابتلا افراد به این بیماری موجب شرایط سخت برای آنان و خانواده هایشان شده و در مراقبت از آنان دچار وضع خاصی هستند از این رو مردم برای سلامت خود، اطرافیان و حمایت از تیم درمان علاوه بر واکیسناسیون، اصول بهداشتی را هم رعایت کنند.

وی با اشاره به مرگ و میر مادران باردار خاطرنشان کرد: این گروه امسال فوتی بیشتری نسبت به پارسال داشته اند که از انجام واکسن خود داری کرده بودند.

 

*افزایش واکسیناسیون کرونا

 

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در برخی از مناطق استان اصفهان روند روبه رشدی داشته اما در شهرستان های خمینی شهر، نجف آباد و برخوار و فلاورجان پوشش کمتری داشت، خاطرنشان کرد: طرح ضربت در سراسر استان اصفهان و در این مناطق با شدت بیشتری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اجرای طرح شهدای مدافع سلامت برای افزایش پوشش واکسن اشاره کرد و یادآورشد: این طرح از روز اول آذرماه آغاز و تا نوزدهم ادامه دارد.

 

وی پوشش واکسن را بالای 77 درصد در استان اصفهان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تا پایان طرح مذکور پوشش به بالای 85 درصد می رسد.

شیرانی از مردم خواست تا در انجام واکسیناسیون همکاری کنند و به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

کد خبر 1122551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha