اطلاع رسانی دقیق مانع از قضاوت غلط می شود/ مردم در رسانه ها دیده شوند

جان نثاری با اشاره به بی اطلاعی مردم از بسیاری از قوانین و وضعیت حوزه های مختلف گفت: اطلاع رسانی دقیق مانع از قضاوت غلط می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد رضا جان نثاری در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اصفهان که با حضور نمایندگی از رسانه ها، مسئولان استانی و کارشناس حوزه اجتماعی برگزار شد، اظهارداشت: عدم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی موجب بروز نارضایتی و بی اطلاعی بین افراد جامعه و تصمیمات و اظهارنظرهای غیر منطقی خواهد شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان به بی اطلاعی مردم نسبت به خیلی از مسائل منطقه ای و کشوری، افزود: اطلاع رسانی دقیق مانع از قضاوت غلط می شود چرا که بی خبری موجب این موضوع خواهد بود و نباید نسبت به آن گله داشت زیرا مردم خبری از اوضاع نداشته اند.

 

وی ادامه داد: نباید بدون اطلاع رسانی انتظار قضاوت صحیح و داشتن اطلاعات کامل از وضع موجود را در بین گروه های مختلف جامعه داشته باشیم که چنین چیزی واقعی نخواهد بود.

جانثاری با بیان اینکه بی اطلاعی موجب بروز سوتفاهم و نارضایتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: اعتباری که برای آگاهی بخشی صرف نمی شود آنگاه برای مرمت و اصلاح تخریب های ناشی از قضاوت نادرست هزینه می شود.

 

وی بر پاسخگویی دستگاه های اداری نسبت به خبرنگاران و ارائه آمار به مردم تاکید کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه های جدی همین آگاهش بخشی است که در شورای اصلاع رسانی باید رصد و پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان وجود گوش شنوا برای درد و دل ها و دغدغه های مردم را ضروری خواند و افزود: اگر این مسائل به راحتی شنیده و پاسخگویی شود کار به تخریب و اعتراض نخواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به برخی از دغدغه ها بی مهری شده، اضافه کرد: به همین خاطر مردم با صدای بلند و فریاد دیگر نیازهای خود را بیان می کنند وگرنه آنان قصدی برای این کار نداشته و اگر گوش شنوا بود آن ها هم آرامتر بیان دغدغه داشتند.

 

مردم در رسانه ها دیده شوند

 

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه صدای مردم باید توسط مسئولان شنیده شود، اظهارداشت: رسانه ها در انتقال این صدا نقش مهمی دارند و باید  به دغدغه های مردم بپردازند.

 

به گفته وی، پس از بیان دغدغه ها باید پیگیری برای کسب پاسخ نیز از سوی مسئولان مربوطه هم دنبال شود تا جوابیه منتشر و به سمع و نظر مردم برسد.

 

جان نثاری در حوزه آب، بررسی علت خشکی رودخانه و چرایی چنین وضعی را مهم دانست و اذعان داشت: زاینده رود یک رودخانه فصلی، موردی و یا مقطعی و آب آن جز انفال نیست که بفروش برسد بلکه مالکیت شخصی دارد و در قباله نامه زنان کشاورزان حق آبه ها درج شده و از نظر حقوقی این موضوع چالش ساز خواهد بود.

کد خبر 1122554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha