همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: سال ۱۴۰۱ همایش وحدت اسلامی با حضور قاریان بین‌المللی در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در یکصد و دهمین شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: برگزاری همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در سال 1401 با حضور قاریان برجسته بین‌المللی در کردستان از برنامه‌های در دستور کار استان است.


وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی در دستور کار استان افزود: برگزاری همایش مرسوان‌شناسی تا پایان آذرماه، برگزاری جشنواره خه‌لات برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و تولید فیلم کوتاه با موضوع قصص قرآنی از دیگر برنامه‌های در دستور کار استان به شمار می‌رود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: پیشنهاد می‌شود آئین دوسالانه کتاب تقریب نیز در کردستان برگزار شود.


رستمی همچنین به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در استان پرداخت و گفت: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی پانزدهمین جشنواره تاتر خیابانی مریوان در کردستان برگزار شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.


وی اضافه کرد: سنندج جزو پنج شهر منتخب کشور برای نامزدی پایتخت کتاب کشور است و امیدواریم شاهد انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب کشور باشیم.


مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: افتتاح خدمات کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای، برگزاری جشنواره تکنوازی آبیدر، مولودی‌خوانی ماه ربیع‌المولود، برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی، برگزاری آئین تشییع پیکر شهیده فاطمه اسدی و افتتاح 10 باب کتابخانه مساجد از دیگر اقدامات فرهنگی اجرا شده در استان کردستان به شمار می‌رود.

 

 

کد خبر 1122557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha