نظام فهما شاخصی برای ارزیابی فعالیت هر کانون محسوب می شود

طاهریان گفت: سامانه بچه های مسجد در راستای تحقق دولت الکترونیک تنها مسیر ارتباطی ستاد کشوری و استانی با کانون‌ها است و شاخصی برای رصد و ارزیابی فعالیت هر کانون دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌ «مرتضی طاهریان» امشب(۱۰آذر) در نشست با رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با که به میزبانی کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی روستای خرماکلای شهرستان قائم شهر برگزار شد، اظهار کرد: همه ما در یک کشتی نشستیم به این معنا که همه کانونی هستم، همه مستقیم و غیرمستقیم دستی در فرهنگ داریم.

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: باید راهی پیدا کنیم، وضعیت اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست، ما همه جزوی از آن مجموعه‌ها هستیم  که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از درآمدهای دولت استفاده می‌کنیم.

 

 

طاهریان با بیان اینکه درست فرمودید یک میلیون و دو میلیون تومان پولی نیست! اعلام کرد: بنده از سال ۱۳۸۱ وارد کانون‌ها شدم، اطلاعات کاملی از مجموعه داریم، ستاد از یک دوره‌ای به بعد به سمت مشکلات جدی اعتباری رفت.

 

 

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۶ به بعد ستاد مبالغ را کامل پرداخت نکرد و متاسفانه از آن سال به بعد ما با یک مشکلات اعتباری جدی مواجه شدیم طبیعی بود که نمیتوانستیم سرانه ثابت بدهیم، بالاخره نیروها وقت صرف می‌کنند.

 

 

این مسئول یادآور شد: الان مجموعه ۲۶ هزار کانون داریم پرداخت یک میلیون تومان می‌شود ۲۶ میلیارد تومان! با این مشکلات نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم نمی‌شود، اگر به دنبال این هستیم که اطلاعات در سامانه بیاید، بلکه این سامانه را به‌عنوان ظرفیت بچه‌های مسجدی معرفی کردیم نه افتخار ستاد کانون‌ها! هنر ستاد تجمیع ظرفیت‌ها و مطرح کردن به‌عنوان قدرت نرم بوده است،‌ در همین جریان فهما از دورافتاده‌ترین نقاط کشور آمدند.

 

 

وی عنوان کرد: شاید فرآیند اجرایی کار سخت باشد، بیان اعتقادات طبیعی است، ما از نقد فراری نیستیم، بنده آمدم می‌دانستم چه قراره بشنوم تعارف که نداریم.

 

 

طاهریان اذعان کرد: یک انتظار از دوستان دارم و آن درک مشترک است، من هم به بالادستی میگویم بچه‌های کانون می‌گویند ما لبیک گفتیم ما برایشان چه کردیم؟

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: ما چند تعهد جدی داشتیم، یکی کانون‌های برتر ما بودند که ما همین اول سال هدایا را پرداخت کردیم، به رابطین تا سقف ۳ میلیون تومان که واقعا رقمی نیست پرداخت شد، لفظ استثمار برای ما سنگین است.

 

 

این مسئول تاکید کرد: بنده قبول دارم، نیروی ما الان کم شدند، ما در این شرایط چه کنیم؟ تعدیل نیرو صورت گرفت، بودجه امسال ما ۱۳۰ میلیارد تومان مصوب شد، به ما گفتند میتوانیم روی ۹۰ میلیارد تومانش حساب کنیم، تا الان گفتند ۳۵ میلیارد تومان محقق شد، ما حدود ۴۵۰ نیرو داریم، حساب کنید.

 

 

وی گفت: یک وقت‌هایی بی‌تدبیری امثال بنده باعث شد اوصاع خوب نباشد، در اواخر دهه ۸۰ نیروها پول خوبی دریافت می‌کردند، ۲۹ منطقه ویژه داریم که در حال حاضر بلاتکلیف هستند، الان ستاد شده چوب دو سر طلا، نه همکاران از میزان دریافتی‌ها راضی هستند و نه دیگران!

 

 

طاهریان تاکید کرد: آقای نادعلی زاده یک اردوگاه تاسیس کردند که اگر در آن حضور بچه‌ها جریان نداشته باشد حفظ همین اردوگاه تبدیل به دغدغه می‌شود،الان ستاد واقعا به این رسیده که به‌دنبال مسیرهای برای ایجاد درآمد پایدار برای سیستم روی بیاورد، یکی توجه به خیرین حوزه فرهنگ بود، نه اینکه برویم دست کمک دراز کنیم، نه! دقیقا همزمان با کرونا شد، نتوانستیم کار را شروع کنیم گفتند مردم در معیشت خود ماندند.

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: ما دو سال شرایط کرونایی را پشت سر گذاشتیم چاره ای جز ورود به فضای مجازی نداشتیم، بله ماها همه بچه‌های مسجدی هستیم و برکت را به واسطه ارتباط به چهره چهره میدانیم.

 

 

این مسئول ابراز کرد: بنده الان در مقام دفاع خودم نیستم، مدل صحبت کردن مرا همه می‌دانند، خیانت به جریان فهما است که این جریان را فقط با پول گره بزنیم.

 

 

 

وی اظهار کرد: خواهشم از این جمع این است که یک نماینده به تهران بیاید برنامه سال ۱۴۰۱ ما را بنویسد ما هم در کنار شما هستیم و خودمان را موظف میکنیم که آن را اجرا کنیم اما مجموعه فهما را نباید امر دشورای بپنداریم، در هر مسجدی با یک رواق کار داشته باشیم سقف را تا ۱۵ یا ۲۰ هزار ببریم،۳۰ درصد را از نور و همدلی بگیریم که به اقتضای کرونا وارد شدیم.

 

 

طاهریان اعلام کرد: پشت همین گوشتی که در حال توزیع است یک شبکه خیرین فعال است تا الان نزدیک به ۸۵ میلیارد تومانش از محل کانون‌ها محقق شده است، ما به‌دنبال این هستیم که ظرفیت‌هایی را برای استفاده از اینگونه منابع ایجاد کنیم تا پاسخگوی ۲۶ هزار کانون خودمان باشیم، مشکل ما با پرداخت مقطعی حل نمی‌شود، شبکه رابطین هم با ۲۵ کانون کار می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به اختلال در تصمیم‌گیری‌ها گفت: در بحث پرداخت مبلغ امسال به سقف ۴ میلیون تومان رسید، ما در این فضا می‌دانیم چه خبر است، از دیگران هم می‌خواهیم به زمین ما بیایند.

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خطاب به رابطین فهابیان کرد: شاید گاهی به این نتیجه رسیدید که صبر کردن در مسجد چه فایده‌ای دارد! اگر مادی نگاه کنیم بلکه کاملا صحیح است، ما شرایط کشور را می‌دانیم.

 

 

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر رئیس جمهور آخر هفته‌ها از نزدیک با مشکلات مردم روبرو است، از استان‌های گوشه کنارتر شروع کرده است، از ضعیف‌ترین روستاها از حیث اقتصادی آغاز کرده است، اینجا ما باید توقعات و مطالباتمان از ایشان حداقل باشد.

 

 

وی با تاکید بر لزوم نگاه فرهنگی به مسائل تصریح کرد: روزی که سامانه بچه های مسجد راه‌اندازی شد کرونایی وجود نداشت ولی اگر نباشد چه کنیم، آیا نیاز به رصد فعالیت‌ها داریم یا نداریم؟ قطعا داریم.

 

 

طاهریان خاطرنشان کرد: سامانه فرصت رصد و فرصت‌های دیگری را برای ما ایجاد کرد، این سامانه را هم اتفاقا بچه مسجدی‌ها درست کردند، بنده جزو کسانی هستم که از جریان فهما دفاع می‌کنم اما از برخی از عملکردها خیر.

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: بنده به‌عنوان معاون ساماندهی نه بلکه یک عنصر مسجدی می‌گویم باید مراقبت کنیم، برای ارزش کار مسجدی نمیتوان عدد تعریف کرد.

 

 

این مسئول خبر داد: در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری که با حضور سه وزیر همراه بود، بحث ارتباط مسجد و مدرسه به شکل جدی دنبال می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت‌ها فضا را به سمتی ببریم که شرمندگی به جای نماند، یک سری تعهدات را پرداخت کردیم، در بحث سرانه منابع واقعا محدود بود، همان حدود ۶۰۰ هزار تومان پرداختی که احتمال داشته تا دو برابر باشد که مابه‌التفاوت در کل حساب شد.

 

 

طاهریان اذعان کرد: با اولین واریزی بخش دوم سرانه‌ها خواهد رسید، تلاش می‌کنیم که به نقطه ایده‌آل برسیم، ما به‌عنوان یک عنصر مسجدی از آقای نادعلی زاده الگو و انرژی می‌گیریم چون معطل هیچ کسی نمانده است و امروز تبدیل به افتخاری برای مجموعه شدند.

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: من شاگرد همه شما هستم، قطعا هر کدام از ماها میتوانیم یک نادعلی زاده باشیم، لازمه‌اش تغییر نگاه به مقوله فرهنگ و مباحث دیگر است، من به همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها احترام می‌گذارم.

 

 

کد خبر 1122567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha