اختصاص ۳۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه خوزستان

خلیلیان گفت: ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان اختصاص داده شد که باعث ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت، صنایع پایین‌دست و دیگر بخش‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» شامگاه (چهارشنبه ۱۰ آذر) در این آیین شورای اداری استان و معارفه فرماندار اهواز، با اشاره به اهمیت اهواز در سطح کشور و بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به مشکلات ۲ سال اخیر اهواز در فاضلاب شهری، روان آب‌ها، آب شرب، مسائل مربوط به توسعه شهری و محدودیت‌هایی که صنایع به همراه آلودگی برای شهر ایجاد کرده‌اند، انتظار می‌رود این صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

 

استاندار خوزستان افزود: بسیاری از شرکت‌ها از ظرفیت استان در جهت ایجاد درآمد استفاده می‌کنند ولی این درآمد‌ها در سطح کشور استفاده می‌شود، بخشنامه چهار ماده‌‌ای تنظیم شده که این صنایع و شرکت‌ها باید از نیروها و پیمانکاران بومی استفاده کنند و مالیات و گردش حساب خود را در اهواز و استان داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: بعضی از شرکت‌ها خریدهای خود را خارج از استان انجام می‌دهند که اگر این کار در استان انجام شود به باعث ایجاد اشتغال کمک می‌کند که در همین راستا کارگروهی برای این موضوع تشکیل شده است.

 

خلیلیان اضافه کرد: برنامه ۲ ساله و مصوباتی در سفر رئیس جمهور به خوزستان تعیین شد که این مصوبات با پیگیری‌ها در هیئت دولت به تصویب رسید، طبق این مصوبات ۳۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان اختصاص داده شد که باعث ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت، صنایع پایین‌دست و دیگر بخش‌ها می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین وزارت نفت موظف شد هفت هزار میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی انجام دهد که ۲ هزار میلیارد تومان آن سال جاری و مابقی سال آینده اختصاص می‌یابد.

 

کد خبر 1122575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha