صادرات بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۰۰ دلاری تعاونی های لرستان

آشتاب گفت: ۱۸ هزار و ۸۵۲ دلار محصول تعاونی‌های استان طی هشت ماهه نخست امسال به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی آشتاب» امروز(11 آذر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت تعاونی های استان در حوزه تولید، اظهار داشت:طی شش ماه نخست امسال بستر سرمایه گذاری بالغ برا  16میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه تعاون تولیدی های استان فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تولیدات تعاونی های استان در عرصه داخلی و خارجی توزیع می شد، افزود: ۱۸ هزار و ۸۵۲ دلار محصول تعاونی‌های استان طی هشت ماهه نخست امسال به کشورهای همجوار صادر شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین طی سال جاری تاکنون ۴۵ تعاونی در بخش های تولیدی، توزیع و خدمات با عضویت 600نفر استان تشکیل شده است.

 

وی اظهار داشت: هشت ماهه نخست امسال هفت طرح تعاونی  با ظرفیت اشتغال ۱۵۳ نفر برای دریافت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

آشتاب تصریح کرد: همچنین مشکلات ۲۰ شرکت تعاونی دیگر  استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته  و در این زمینه مصوباتی جهت اعطای تسهیلات سرمایه در گردش تصویب شده است.

 

وی ارتقای سطح دانش و ارائه  آموزش های تخصصی را برای توانمند سازی و افزایش بهره وری تعاونی ها ضروری دانست و گفت: در این رابطه با همکاری جهاد دانشگاهی استان ۱۲ هزار و ۹۴۴ نفر ساعت آموزش های عمومی، تخصصی، حقوقی و مدیریتی برای تعاونگران لرستانی ارائه شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 800 تعاونی در حوزه های مختلف تولید، توزیع وخدمات در استان لرستان فعال است.

 

کد خبر 1122733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha