بچه های مسجد از ابتدای انقلاب برای رفع مشکلات و موانع تلاش کردند

طاهریان گفت: در این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، شاهد حضور پربرکت مسجدی و جریان مسجدی در همراهی انقلاب بوده ایم، این جریان تلاش کرده برای رسیدن به اهداف عالیه خود تمام موانع را کنار بزند و به عبارتی چالش های بزرگ را بچه های مسجدی کنار زدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « مرتضی طاهریان» امروز پنج شنبه (11 آذر) در اولین اجلاسیه فعالان فرهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی که به صورت وبیناری برگزار شد؛ گفت: در این 40 سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، شاهد حضور پربرکت مسجدی و جریان مسجدی در همراهی انقلاب بوده ایم، این جریان تلاش کرده که برای رسیدن به اهداف عالیه خود تمام موانع را کنار بزند و به عبارتی چالش های بزرگ را بچه های مسجدی کنار زدند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی فهما افزود: بچه های مسجدی چه از ابتدای انقلاب اسلامی و چه در جریان جنگ تحمیلی و اتفاقات مهمی که در کشور شاهد آن بودیم در خط مقدم بودند، حتی با همه مشکلات و محدودیت هایی که بچه های مسجدی در دوران کرونا به دلیل شرایط خاص حاکم برکشور داشتند و محدودیت هایی قرار داده شده بود ولی کار مسجد را تعطیل نکردند و فقط  رویکرد و مصادیق کار را تغییر دادند.

 

وی بیان کرد: در دوران کرونا برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های اوقات فراغت محدود شد ولی همین فرصت را بچه های مسجدی برای خود بسیار مهم قلمداد کردند تا در عرصه های اجتماعی خدمات بهتری را به هموطنان خود داشته باشند.

 

طاهریان با بیان اینکه شبکه رابطین الان در مجموعه کانون های مساجد در حال فعالیت است که بخشی از این شبکه فعال شده است و برکات آن دیده می شود و بخشی فعال نشده است؛ گفت: یک نگاه حداقلی به جریان شبکه رابطین است که بر اساس خدمتی که می دهند، امتیاز بگیرند و بعد بر اساس آن سرانه دریافت کنند و تقدیر شوند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی فهما افزود: این شبکه یک فرصت برای تعامل بیشتر کانون های مساجد و مسجدی ما است و قابلیت اثرگذاری در سطح کشور دارد اما به دلایل مختلف این فرصت فراهم نشده که الگو و تجربیات موفق خود را حتی به 5 کانون اطراف خود منتقل کند و اگر بخواهد منتقل کند ممکن است با واکنش آن کانون مواجه شود. اما شبکه رابطین می تواند این فرصت خوب را در اختیار کانون هایی که یا خود رابط هستند و یا اینکه در آن گروه تعریف شدند، قرار دهد و این به معنای آن نیست که فقط کانون های دارای ایده و قابل برنامه می توانند رابط تلقی شوند.

 

وی افزود: فرصت تعاملی که بین کانون ها در قالب یک شبکه فراهم شده یک فرصت بسیار خوب، فارغ از اینکه ستاد کانون های مساجد نسبت به این چه اهتمامی دارد، می باشد.

 

طاهریان با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد یکی از شهرها و استانهایی است که در حوزه تشکیلاتی بسیار خوب عمل کرده است؛ گفت: مجموعه کانون مساجد به همت شما شبکه عظیمی از فعالان فرهنگی در کشور را شکل داده است و همین شبکه را بسیجیان و دانشجویان دارند لذا باید هم افزایی بین این تشکل ها صورت گیرد تا به عنوان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی اثرگذار باشند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی فهما بیان کرد: کانون های مساجد ظرفیتی است که اگر به خوبی شناخته و به کار گرفته شود و همان گونه که در مقاطع مختلف اثرگذار بوده در این مقطع می تواند اثرگذار باشد، حضرت آقا زمانی که در مورد تهاجم فرهنگی بعد از جنگ تحمیلی صحبت می کند، شواری انقلاب فرهنگی به این تتیجه می رسد که باید سراغ فعال سازی ظرفیت های موجود در مساجد برود که یکی از مصادیق آن فعال سازی کانون مساجد بوده است.

 

وی افزود: ما باید یک پایش از خود داشته باشیم که بدانیم چقدر اثر گذار بوده ایم لذا اگر توانستیم نگاه محله ای خود را تقویت کنیم یقین بدانیم در کشور هم فعال خواهیم بود چون کارکرد اول کانون ها و بچه های مسجدی این است که کارکرد محله ای خود را تقویت کنیم یعین اگر توانستیم در محله اثر گذار باشیم یقین بدانید در کشور هم اثرگذار خواهیم بود و هم محلات ما از برکات مسجد، کانون و پایگاه بسیج خود بهره مند می شوند و موجب آبادی محله ،شهر، کشور در طراز فرهنگ دینی خواهیم شد.

 

کد خبر 1122745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha