خیرخواه دیگران باشیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نوع دوستی و خیرخواهی برای دیگران از خصیصه های اخلاقی نیکو و پسندیده است، گفت: باید به گونه ای زندگی کنیم که خدا بپسندد. خدمت به مردم و اصلاح امور مناطق محروم و روستاها را برای رضای خدا مورد توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۱آذر) در دومین سالگرد شهید «سید محسن طاهری» که در روستای ششک بخش چهاردانگه ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰شهید مازندران، اظهار کرد: امروز روح مطهر یک سید جوان شهید ما را دعوت کرده است به این گردهمایی در روستای ششک، امیدواریم بتوانیم با عمل و رفتار نیک روح کل شهدای این منطقه و شهدای کشور را خوشحال کنیم. و در مسیر شهدا باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز شهادت آیت الله گلپایگانی در هفته آینده، ادامه داد: ما در این دنیا یک زندگی داریم که بالاخره باید بگذرد، زمانش مشخص نیست، یک مرگی هم به‌دنبالش است، کسی منکر آن نیست، البته عالم بعد از مردن را شاید برخی‌ها منکر شوند.

 

 

وی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و قرآن را در اختیار داریم، این کتابی که هیچ تحریفی در آن نیست، گفت: خداوند بارها در قرآن بارها از مرگ و زندگی سخن گفته از جمله در (آیه ۲ سوره ملک) خداوند حیات و زندگی و هم مرگ را آفریده است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: زندگی و مرگ انسان‌ها چند قسم است، برخی‌ها در این دنیا فقط به خوردن، آشامیدن و بهره وری از مواهب دنیایی مشغول هستند، بعضی‌ها در زندگی عبادت خدا و توجه به ارزش‌های دینی مشهود است، یک فردی ۸۰ سال زندگی کرد بدون اینکه دو رکعت نماز بخواند.

 

 

وی عنوان کرد: عده‌ای دردمند هستند و برای جامعه دغدغه دارند و برعکس گروهی بی‌تفاوت هستند، گاهی اعضای یک خانواده به هم کمک نمی‌کنند به کسی شب گرسنه می‌خوابد توجهی نمی‌کنند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه خداوند غصه خوردن برای دیگران را دوست دارد، اضافه کرد: حال اگر همراه با کمک باشد بهتر، خداوند انسان بی‌درک را دوست ندارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فردی که برای روستا از جیب خودش خرج میکرد مسئولان را مهمان می‌کرد تا اوضاع روستا تغییر کند، اذعان کرد: خداوند اینجور افراد را دوست دارد، خداوند اگر به کسی پول و سلامتی داد به دیگری خیر، با هدف آزمایش و امتحان است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امام حسین(ع) عزت‌مندانه زندگی کرده و زیر بار زور و ظلم رفت، ذلت را نپذیرد، از این رو با شرافت زندگی کرد، شهید مدرس نیز با تأسی از سیدالشهدا(ع) مستقیما به رضاخان میگفت تو به درد مرزبانی می‌خوری نه پادشاهی! تا اینکه ترور، تبعید، مسموم و شهید شد، چرا که خواستار عزت کشور بود.

 

 

وی تصریح کرد: باید طوری زندگی کنیم که خدا می‌پسندد، نماز اول وقت دغدغه و خدمت به مردم مهم است، برخی‌ها کارشان اصلاح است، در روستاها از این قبیل افراد داریم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: همینطور که زندگی جد قسم است مردن هم چند نوع است، شهادت بهترین نوع مرگ است، برخی‌ها با مرگ طبیعی عزت‌مندانه و بعضی ذلیلانه می‌میرند، برخی با مردن به راحتی می‌رسند بعضی با مردن مردم را خلاص می‌کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: انتخاب نوع زندگی دست خودمان است، شما مردم روستایی همیشه مقید بودید، نگذارید فرزندانتان در شهر غرق در فرهنگ غرب و بیگانه شوند حیف است فرزندان مردم خوب و متدین از مسیر اصلی دین خارج شوند، امیدواریم مسیر پدرانشان را در پیش بگیرند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در پایان گفت: خانواده شهدا درد عاشورا و کربلا را احساس میکنند، خانواده شهید «محسن طاهری» به یاد حضرت علی اکبر (ع) آن جوان غرق در خون کنند، دل خود را به امام حسین (ع) بدهند.

 

 

به گزارش شبستان،شهید «سید محسن طاهری ششکی» ۲۴مهر ماه سال ۱۳۷۷ در روستای ششک از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری دیده به جهان گشود. سرانجام ۱۶آذر۱۳۹۸در پاسگاه برکه سفلین واقع در بندر لنگه (هرمزگان) مصادف با وفات حضرت معصومه (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 1122780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha